Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undervisning i on page seo

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

jeg føler min hjemmeside er ok og når jeg tester den på forskellige test sider på nettet, ligger jeg okay i forhold til mine konkurrenter, jeg har lidt med hastigheden, som jeg ud fra de forskellige test er to fejl, der er skyld i det meste.

har flere links fra andre sider

har nogenlunde styr på interne links, mine billeder har alt tags, mine sider har beskrivelser, osv der er selvfølgelig ting der kan gøres bedre, men i forhold til konkurrenter (ud fra test via nettet) er jeg fint med.

nu er mit problem så bare at jeg rigtigt gerne vil arbejde med seo nærmere bestemt de forskellige søgeord. har tidligere fået lidt hjælp fra en, som har fundet nogle søgeord til mig.

jeg aner bare ikke hvordan jeg skal bruge dem på min hjemmeside. har fundet flere artikler om seo på forskellige hjemmesider, og der er virkeligt mange derude, hvilket er rigtigt fedt. tror bare jeg mangler at forstå hvordan jeg skal starte og hvordan jeg skal få både slush ice maskine, slush ice maskine leje, leje af slush ice maskine og lej en slush ice maskine. ind på min side om slush ice maskine.

ved der er flere webinare omkring seo, har været igennem nogle af dem jeg lige har fundet, og de giverret godt indblik i seo, jeg har bare ikke fundet den gyldne nøgle til hvordan jeg kommer i gang.

det nemmeste ville være at sende det hele til et seo bereau, og sige fiks min hjemmeside med de fejl der er der (det skal jeg nok have hjælp til) men seo ville jeg gerne kunne klare selv, da jeg ikke lige har 2000 om måneden, eller bare 2000 som engangs beløb at bruge.

håber nogle herinde kan hjælpe på den ene eller anden måde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 40
Fra  Performance-Parts.dk Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Med venlig hilsen,

Mads Jensen - www.Performance-Parts.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for linket, vil prøve at kigge på det.

desværer tror jeg det til at starte med er lidt for stor en mundfuld med 32 sider på engelsk.

men det skal da have et forsøg.

tror ikke min side kræver SEO helt i toppen, det er først og fremmest det mest basale jeg mangler.

Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om at skabe flere forskellige sider med tekster rettet mod de enkelte søgeord. 

Personligt har jeg haft stor glæde af Moz Whiteboard Friday, som giver gode tips og tricks til både nybegyndere og de mere avancerede metoder.  

Besøg Lost in London - Din insiderguide til London

Fra Odder
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 214
Fra  RØDT ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Jeg vil foreslå dig at starte med gratisudgaven af SEO-lex, som giver et fint indblik i hvordan du kommer igang. Også med søgeord.
Så er der noget at starte med - og du kan, når der er penge til det, udvide med den fulde SEO-lex til ca. 1.000-1.500 kr. 

VH Jonathan

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 31
Fra  Din Tekstforfatter Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Jeg kender selv til din frustration. SEO er på mange måder et vidt begreb og stort arbejde. Men skide spændende!

Jeg er ingen SEO ekspert, men ved nok til, at du bør kigge på følgende ift. on-site SEO:

1. Sidetitler til dine sider - sidder de i skabet ift. dine søgeord og CTR? Husk også metabeskrivelser, ikke direkte vigtige for SEO, men gode da søgeord heri bliver markeret med fed og skal i høj grad kunne bidrage til en god CTR.

2. Er din hjemmeside responsiv + mobilvenlig designet? Loader den hurtigt og er den optimeret til alle enheder?

3. Har du brødkummer? Godt ift. intern linkbuilding og brugervenlighed.

4. Er dine billeder optimeret så de har mindst muligt negativ effekt på loading tider? Få evt. hastighedsoptimeret.

5. Tekster - har du nogle gode lange tekster på de søgeord du vil rangere på? Specielt på dine kategorisider. Husk især H1 og H2'ere og at du ikke har duplicate content.

6. Har du styr på dit sitemap?

7. Du kan undersøge rich snippets - det er super godt til webshops - dog ikke noget jeg har videre erfaring med.

Håber det kan give dig lidt mere specifikke ideer til, hvad du kan gå i gang med på egen hånd. Ovenstående kan du individuelt finde gode danske guides til, som er lette og forståelige.

God vind med projektet!

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for linket.

du skriver at det handler om at skabe flere forskellige sider til de forskellige søgeord.

det har jeg hørt før, men tror det er her, jeg er faldet fuldstændig af, det giver mening for mig, men jeg kan ikke se hvordan man gør det rent praktisk.

lige nu har jeg fx siden www............. dk/tilbyder/slushicemaskine søgeordet kunne være slush ice maskine udlejes

den side er lavet, men der er ikke anvendt nogen form for søgeord, til at lave teksten efter osv, det er det jeg skal til at i gang med nu.

men hvordan laver man så siden www............. dk/tilbyder/slushicemaskine version 2 som er optimeret med fx lej en slush ice maskine

der skal jo kun være en side der er synlig ? altså hvis man går ind gennem forsiden, og dermed skal trykke på et link til slushice maskinerne.

har med vilje ikke indsat min webside adresse, da dette ikke meningen jeg vil spamme med min hjemmeside, bare gerne have forståelsen af søgeord optimering.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar, der er ldit at kigge på.

1. side titler er ikke optimeret godt nok til søgeord, men også en af de ting som jeg er i tvivl om hvordan man gør, ligesom med mit forige indlæg med at optimere en landingside til flere søgeord.

2. ja den er responsiv, den kunne loade hurtigere, tror det er en eller to fejl der har den store skyld i hvorfor siden ikke er helt hurtig nok.

3. der er brødkrummer på siden

4. billederne burde være optimeret har et plugin på siden, der har gjort så billederne ikke fylder så meget.

5.har tekst på mine sider, mere end de fleste konkurrenter, der kunne dog godt være mere på nogle af siderne, de er ikke optimere til søgeord, da det er der mit problem er, h1 h2 og duplicate content burde der være rimelig styr på.

6. sitemap er der styr på

7. rich snippets er rettet gennem seo by yoast i wordpress, mener i hvert fald det er det, det hedder. det man ændre derinde.

igen tak for hjælpen og dit indlæg, skønt at få gode ideer til hvad der kan kigges på.

tror også bare jeg mangler forståelsen for hvordan de ting jeg ikke har lavet skal laves.

Fra Aarhus
Tilmeldt 14. Jul 14
Indlæg ialt: 31
Fra  Din Tekstforfatter Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du være du skal begynde at fokusere en smule mere på linkbuilding så - evt. få nogle gode links, som peger hen på dine landingssider med netop de søgeord du vil optimere. Linkbuilding kan man dog kun selv lave til en begrænset grad og koster hurtigt nogle knaster - men det er bestemt det værd hvis du skal højere op på søgemaskinerne. Specielt når du ser ud til at have nogenlunde godt styr på on-page.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Jul 16
Indlæg ialt: 215
Fra  Gak og løjer Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen.

ved ikke om jeg har styr på det, syntes selv jeg kan se at de ting jeg nævnte er ok.

dog skal jeg have fundet den rigtige måde med hensyn til søgeord på mine sider.

linkbuilding er også en opgave, jeg har link herfra og fra mine cookies, og så de sociale profiler jeg har. ellers er det ikke noget jeg har gjort noget ved, og slet ikke betalt for. mine konkurrenter har dog ikke flere end mig, hvis man kan stole på de forskellige test sider.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)