Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banken siger hverken ja eller nej, til finansering.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der mulighed for, at du kunne lease maskiner fra et leasingselskab eller andre, og så starte op med dette?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit råd er at vente nogle år, indtil du har mere erhvervserfaring. Nu ved jeg ikke hvilken form for industri du er udlært i. Går ud fra du er udlært, men som 24 årig, så er din erfaring begrænset, og dine erhvervs kontakter er nye. De kender dig ikke godt nok, altså fagligt, til at ville hyre dig til større opgaver.

Jeg selv vil være nervøs, ved at bestille færdigfremstillet produkter hos et nyt firma, specielt hvis det er ejet og drevet af en 24 årig.

Hvis du evt. vil starte som selvstændig, uden eget værksted, men bestille dine varer hos en større virksomhed, så tror jeg, at du vil få en bedre start. For mindre penge og risiko.

Så kan du ligge penge til side, og med tiden have råd til indskud af egne maskiner. Men indtil da, så køb dine varer igennem større firmaer

Jeg selv arbejder som teknisk isolatør, og har set mange i min branche, der er indlejet som selvstændig, i perioder.

Har du en kunde kreds, eller kontakter der vil hyre dig?

Dem jeg kender, de har flere års erfaring med sig, og de bestiller ofte selv plade udfoldning hos andre firmaer, ikke fordi de ikke kan selv, men fordi, det ville blive for dyrt at fremstille selv. Et firma med en plasma skærer eller laser skærer kan jo fremstille meget hurtigere, end hvis det hele er lavet i hånden.

Så måske du kan starte selvstændig, og skabe kontakter og kontrakter, før du indkøber dine maskiner.

Der er jo intet galt i galt udleje sig selv, og så bestille materiale igennem et andet firma.

Inden for industrien, at starte ud som et nyt firma, med et funktionerende værksted, som 24 årig. Ligegyldig branchen....

Jeg tror ikke at det vil holde. Lige gyldig hvor dygtig du er.

Der er ingen der vil financierer dette. Men udlejning som selvstændig, opbyg et omdømme, og så se, om du ikke kan starte med maskiner om nogle år.

Mvh Allan

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en tilføjelse.

Jeg er sikker p,å du stadig kan fuldføre din drøm, selv om du venter nogle år.

Men pas på, med at forkaste dig ud i noget.

Timing er meget vigtigt, du er ung og der er stadig chancer i fremtiden for dig.

Men i din alder, selv hvis du får pengene, til at ligge i firmaet.

Så er det (min mening) for tidligt at stå med sådan et beløb  til lån(1-2millioner)

Mvh Allan

Tålmodighed er en dyd; hvis man gider at vente...

-John Mogensen

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det danske samfund er ivrige for at støtte sådan en som dig vil overtage og revitalisere en ældre maskinfabrik. Besøg hjemmesiden virksomhedskoeber.dk, der kan du finde mange relevante oplysninger der kan lede dig i den rette retning. Start evt. med at læse om finasering ved overtagelse af en virksomhed: http://www.virksomhedskober.dk/hvad-har-du-raad-til-at-koebe

mvh Mogens

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej allesammen. 

Mange tak for jeres respons. 

Det har både givet en masse at tænke over, men bestemt også hjulpet mig et skridt i den rigtige retning. 

Det var dejligt at få set tingene fra et andet perspektiv end lige sin egen. 


Det giver ofte et andet billede af situationen, når der lige kommer andre øjne på, og det var bestemt også det jeg søgte. 

Tak for svar allesammen, jeg lukker tråden her. 

MVH. Kristian 

Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor i landet vil du slå dig ned? 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)