Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sendt på tvangsopløsning og nu likvidator

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

JEg oprettede et ApS da der skulle til at ske rigtig meget i min virksomhed, dog stoppede det brat grundet masser af irriterende omstændigheder der gjorde at der aldrig kom drift...

Jeg glemte at indberette årsregnskab, samt lukkede virksomheden forkert ned, så nu er en til tvangsopløsning. De har smidt en likvidator på sagen.

Mit spørgsmål er, nogen der har prøvet det før og ved hvad der skal ske nu? HAr aldrig haft drift i virksomheden, kun fra det tidligere I/S i samme navn.

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er surt da en del af selskabskapitalen vil blive brugt på at honorere kurator. Det er ikke billigt.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil blive indkaldt (eller opringet) fra skifteret for at gøre rede rede for drift, gæld mm , og skal så bare svare ærligt

Du skal regne med at kapitalen er tabt. Du kan læse om tvangslukning her under det afsnit et sted i indlægget http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html  Jeg går ud fra der jo ikke er gæld til moms og skat som kan skade ved nye stiftelser og at du ikke har hævet noget selv heller (uden løn men vel heller ikke det)

Du kan overveje at få en revisorerklæring ind over og få det genoptaget - Det koster så nok omkring 5000 kr + en bod for for sent regnskab på 3000 uden fradrag og så få samme til at se på mangler så du ikke løber ind i flere problemer - du har mangler kan jeg se. Derefter kan det evt lukkes ved erklæring, men er kapitale på de små 57 t tilstede så bør det jo rede noget af den formentlig og du slipper for at stå som en med tvangslukning bag dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmålet er om det ikke kan svare sig at anmode om genoptagelse. Hvis ingen aktivitet så formentlig mere rentabelt end at lade likvidator tømme kassen.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 89
Fra  travelday Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedskontoen er lukket, der er ingen aktiver eller likviditet - det hele er i I/S som var i samme navn

Ejer hos http://jiblab.dk - salg og distribution af ski- & snowboardtøj.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jo være nogle penge i aps. APS blev stiftet med en kapital på næsten 57.000 kr. Har der ingen aktivitet været så skal pengene jo stadigvæk stå i aps.🤔

Men ellers som John er inde på svare på spørgsmål. Aftale om overdragelse af regnskabsmateriale mv. Og hvis kapitalen "bare" er taget ud formentlig et krav om indbetaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolaj Christensen:

Virksomhedskontoen er lukket, der er ingen aktiver eller likviditet - det hele er i I/S som var i samme navn

Lyder ikke rart. Likvidator vil formentlig via bank konstatere kapitalen er taget ud. Ingen aktivitet og stiftet med ca 58.000 så må der jo være de penge. Du har nok "kommet til" at flytte dem til en privat konto, og hvis likvidator er vågen så skal de givet ind igen - og han tager nogen af dem og en rest får du uden skat - og ikke i I/S so jo så iøvrigt også er lukket

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)