Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO Strategi på blog

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg har startet bloggen www.stabilokonomi.dk - og jeg har brug for lidt professionel ekspertise angående SEO.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad der er bedst strategisk angående SEO.

Jeg har en stor lidenskab for privat økonomi og investering, men vil naturligvis også gerne have, at andre ser min blog.

Har lanceret bloggen i dag, og afventer at Google indexere den. Vil det være bedst at lægge eks. 5 nye blogindlæg på på 5 dage eller at have nogle dage imellem mine blog indlæg løbende? Og angående link Building. Er det bedst at få sendt nogle links mod min blog løbende, således at Google finder den ''interessant'' fra dag 1?

På forhånd mange tak :)

Mvh

Mark

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 1. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du nævner det ikke selv, så tænkte jeg ville nævne det:

I stedet for kun at skrive om hvad du interesserer dig for, så skriv om indhold alt efter dets søgevolumen. Du skal derfor lave dit forarbejde og finde de rette keywords inden du bare går i krig med at skrive :)

Derudover vil jeg kan anbefale dig at læse Louise Lamberth's bog: "Blog dig til synlighed - og salg"

Bogen gennemgår mange af de punkter som du skal til at igang med :)

Fra Odense C
Tilmeldt 5. Sep 17
Indlæg ialt: 65
Fra  Morningscore ApS Morningtrain ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Søger du professionel ekspertise*, må du jo finde en freelancer eller bureau, som kan assistere dig. Søger du derimod gratis viden, kan du med fordel Google dig til begynderguides etc.

Her er best practice mange steder beskrevet ganske grundigt.

2) Hvis du alligevel vil ligge det op indenfor få dage, kan du lige så godt smide dem op fra start. Herefter er "freshness" en faktor, hvor det giver mening at publicere nyt content (eksempelvis hver 14. dag).


*Definition af "professionel", taget fra Wikipedia:

"Professionel (af latin "professio": levevej, erhverv, næring; branche; håndtering, bestilling, profession; fag). Som tillægsord bruges "professionel" oftest om en persons arbejde, og som navneord om en sådan person, "en professionel" i et fag. ... Synonymt med at udøve betalt, faglært arbejde."

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for uddybelsen af ordet professionel. Jeg søger ganske enkelt bare tips og råd.

Og til dit nummer 2 svar, så er dette præcist det jeg søger. Mange tak for dit svar. Så du tænker at hver 14 dag er et ''ok'' tidsinterval mellem indlæggene? :)

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en anden også var inde på, hvis idéen med bloggen er at få mere trafik, så skal du ikke nødvendigvis skrive om de emner du selv har lyst til, men derimod finde søgeord som mangler noget godt indhold og som folk søger efter. Hvis man gør det, så kan en blog fungere rigtig godt.

Links kan også være en faktor, hvis du vil have dit blog indlæg op på #1 på søgeord med meget konkurrence, men hvis du ikke har meget forstand på SEO og linkbuilding, så ville jeg nok anbefale at finde long tail keywords, og så bare generelt lave meget bedre indhold end de andre, det gør også en kæmpe forskel.

Jeg tog lige et lille kig på din side, og det ikke rigtig nogen hemmelighed at du nok har tænkt dig at bruge den til affiliate marketing. Men hvis du vil ind i lån/forsikring nichen, så skal du til at bruge en del penge på linkbuilding.

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Rigtig god ide med long tail keywords som folk reelt set søger efter. Og så lave nogle gode lange blogindlæg, så Google genkender min side. Og så kan jeg potientielt lave lidt linkbuilding med nogle gæsteblog indlæg fra andre blogs.

Det er helt rigtigt at der kommer til at være en del affiliate på min side løbende, men forventer dog ikke at skrive videre om lån eller forsikringer. Især lån bliver ikke et emne, udover at jeg fraråder lån, da det netop kan være et problem i en stærk økonomi med diverse lån. Og forsikring har jeg blot skrevet om, da det er et nemt område at spare penge, uden de store krampe trækninger :)

Mange tak for dit indspark, det giver rigtig god mening :)

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Når det kommer til SEO så ligger der meget mere i det end bare at finde gode keywords. Google kigger på en masse parametre og keywords er ikke nær så vigtigt som det var for år tilbage.

Er din hjemmeside hurtigt til at blive indlæst? Indeholder alle dine sider og blogindlæg de nødvendige meta data der forventes af en blog? Er hjemmesiden mobilvenlig? Er der et sitemap som Google kan kigge i? Er der andre hjemmesider der linker til din hjemmeside? Hvor store er billederne på din hjemmeside? Er der angivet hvilket sprog og hvilket land som hjemmesiden henvender sig til? Bruger du for mange h1 overskrifter og ikke nok h2? Er der kvalitetsindhold på din hjemmeside og bliver den regelmæssigt opdateret med nyt indhold?

Det er blot nogle af de spørgsmål som Google stiller når den index'ere hjemmesider.

Der er rigtig mange faktorer der spiller ind så hvis du vil op på første side i googles søgeresultater så skal der kigges på mere end bare at skrive et par blogindlægs med nogle gode keywords.

Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Super godt indlæg! Disse elementer har jeg i hoved, i mine fremtidige blogindlæg og færden på min blog angående SEO.

Der er et godt stykke arbejde, men det bliver sjovt at give sig i kast med :)

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)