Jeg har forespurgt på et domænenavn, af en privatperson der har købt det, men som ikke bruger det. Det er i USA, så jeg vil høre, om du har et godt råd til hvordan man sikrer dig, at man ikke betaler pengene uden at få "varen"
... og et andet spørgsmål:
Jeg har fået oplyst, at hvis en person har købt et domænenavn, men ikke har brugt det i 5 år, kan man gøre krav på det. Dette er også i USA.
/Thormann
Du kan beskytte dig selv ved at bruge en escrow service.
Du indbetaler et beløb til 3. parten. Først når domænesælgeren har overført domænet til dig, frigives det aftalte beløb til ham.
Escrow.com er store, men også domænefirmaet moniker.com tilbyder escrow-service. Du kan jo shoppe lidt rundt, men jeg mener at de fleste domænefirmaer tilbyder escrow.
eg har fået oplyst, at hvis en person har købt et domænenavn, men ikke har brugt det i 5 år, kan man gøre krav på det.
Det her jeg aldrig hørt om, og kan heller ikke forestille mig at det er sandt. Der er mange andre måder at bruge et domæne på, end lige til at vise en www. site, fx til mail, ftp, redirect etc. Det ville med andre ord være meget svært at bevise, at domænet ikke bruges...
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline