Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra kontanthjælp til egen forretning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra østervrå
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Jeg er ny her. Jeg hedder klaus og er 44 år. Jeg har været fanget i kontanthjælp systemet i godt 2 år.pga en rygskade. Jeg har været i praktik 6 mdr som automekaniker. Jeg er uddannet motorcykel mekaniker for mange år siden. Min praktik udløber idag. Jeg fik tilbudt job til mindsteløn. Men i den tid jeg har været på dette værksted er der blevet en del kunder der KUN vil have mig til at lave deres ting. Så det må betyde at jeg har gjort et godt job.
Men. Jeg overvejer at starte mit eget værksted. Ikke kun pga penge, men jeg vil selv styre mit liv og jeg vil ikke længere styres af jobcenteret og en chef der ikke værdsætter den tid man bruger i hans firma. Jeg har arbejdet mange over timer gratis. Den tid kunne bruges bedre. Motorcykel sæsonen er ved at være slut for i år og jeg mangler at lave mit eget værksted færdigt. Planen er at køre kanonerne i stilling hen over vinteren og åbne i slutningen at marts 2018. Jeg er 70 procent klar nu. jeg er gældfri og skal ikke låne penge til opstart.
Hænderne vender rigtigt. Men jeg ved ikke helt hvad selvskabsform jeg skal starte. Og kan det betale sig med momsregistrering endnu?
Jeg har mange ideer som jeg kan lave en skilling på. Men det tager tid at iværksætte.
Og til sidst en tak til martin thorborg som har været til stor inspiration. Faktisk nok grunden til at jeg kommer ud af kontanthjælp systemet

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Klaus nielsen
Nordjylland

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til og tillykke med fødselsdagen