Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra kontanthjælp til egen forretning

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra østervrå
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej. Jeg er ny her. Jeg hedder klaus og er 44 år. Jeg har været fanget i kontanthjælp systemet i godt 2 år.pga en rygskade. Jeg har været i praktik 6 mdr som automekaniker. Jeg er uddannet motorcykel mekaniker for mange år siden. Min praktik udløber idag. Jeg fik tilbudt job til mindsteløn. Men i den tid jeg har været på dette værksted er der blevet en del kunder der KUN vil have mig til at lave deres ting. Så det må betyde at jeg har gjort et godt job.
Men. Jeg overvejer at starte mit eget værksted. Ikke kun pga penge, men jeg vil selv styre mit liv og jeg vil ikke længere styres af jobcenteret og en chef der ikke værdsætter den tid man bruger i hans firma. Jeg har arbejdet mange over timer gratis. Den tid kunne bruges bedre. Motorcykel sæsonen er ved at være slut for i år og jeg mangler at lave mit eget værksted færdigt. Planen er at køre kanonerne i stilling hen over vinteren og åbne i slutningen at marts 2018. Jeg er 70 procent klar nu. jeg er gældfri og skal ikke låne penge til opstart.
Hænderne vender rigtigt. Men jeg ved ikke helt hvad selvskabsform jeg skal starte. Og kan det betale sig med momsregistrering endnu?
Jeg har mange ideer som jeg kan lave en skilling på. Men det tager tid at iværksætte.
Og til sidst en tak til martin thorborg som har været til stor inspiration. Faktisk nok grunden til at jeg kommer ud af kontanthjælp systemet

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Klaus nielsen
Nordjylland

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Velkommen til og tillykke med fødselsdagen

Hvis du skal have noget der bare svarer til mindsteløn eller kontanthjælp ud af det, så skal du jo klart momsregistreres, for det skal du så snart du venter at sælge/omsætte for 50.000 kr på en hver 12 mdr periode. 

Du kan læse her om mulighederne - Personlig virksomhed som i princip kan drives uden omkostninger og så selskabsform så du skal regne med mindst koster dig 5.000 kr per år, men som til gengæld kan beskytte dig mod personlig hæftelse. Når du kommer ud af kontanthjælp, er det ikke sikkert det er så let at finde en bank der vil stille en erhverskonto op til dig dog http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Ikke for at virke gammelklog, men havde det ikke været klogt at tage jobbet til mindsteløn i bare et år måske, og dermed både have fået mulighed for at spare måske 3.000 kr op om måneden (i forhold til kontanthjælp jo givet en mulighed) og få endnu bedre fat i selve faget.

Det er ikke superlet at starte op - hvis ellers det er som du beskriver, kontanthjælp - hvor du jo ikke kan forventes at have over 10000 kr til rådighed selv, når du skal bygge dit eget værksted, og skaffe levebrød from til Marts 2018 hvor motorcyklener igen kommer på gaden - og så få de første kunder ind og en indtægt du kan leve af - inkl. købe det du skal bruge i værkstedet og reservedele mm

Jeg ved godt det hedder - bare kom igang - men overvej lige igen om ikke det var en god ting i alle fald at tage jobbet til mindsteløn frem til marts 2018 som minimum, hvis det stadigt står som tilbud

god vind med det   John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra østervrå
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Tak for svaret. Jeg vil fortsætte med det job resten af i år og starten af næste år. Så har jeg idet mindste betalt mine regninger og mad på bordet. Plus det at flere kunder kommer til at kende mig. Jeg er ret sikker på at en del af kunderne vil følge mig.
Er det uetisk at "stjæle" kunderne fra nuværende arbejdsplads ? Jeg kopierer ikke kunde database. Men jeg kunne kunne godt være fræk at give dem mit tlf nummer
Med venlig hilsen klaus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

klaus Nielsen :
Er det uetisk at "stjæle" kunderne fra nuværende arbejdsplads ? Jeg kopierer ikke kunde database. Men jeg kunne kunne godt være fræk at give dem mit tlf nummer

ja må svaret hvis være når det sker med koldt overlæg og aflevering af personligt tlf nummer  Ikke uforståeligt nok, men uetisk mod den der betaler dig er det helt klart Du kan jo sætte dig i den persons sted, hvis du gav en mand løn og han samtidigt søgte at skade dig. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra østervrå
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nå ja det kan du selvfølgeligt have ret i. Vi skal bevare de gode manerer.

Med venlig hilsen klaus

Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs med dig Klaus.

For mig at se vil du  kunne få meget ud af at opretter et IVS Holding og driftselskab.

Som inspiration og videnskilde kan du prøve at se på Advokat Trøjborgs website. Der er rigtig mange og gode forklarings videoer på hvordan man starter op på forskellige niveauer.

https://www.ditselskab.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

klaus Nielsen :

Nå ja det kan du selvfølgeligt have ret i. Vi skal bevare de gode manerer.

Med venlig hilsen klaus

var vi flere som dig så det hele lidt bedre ud Big Smile Har du overvejet om ham du arbejder for var en du skulle samarbejde med når du vil være selvstændig. Han ville måske også gerne have en partner?

God fødselsdag. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra østervrå
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for det
Jeg går ind for god karma. Også over for mit job.
Vi har ikke snakket så meget om partnerskab endnu. Men det kunne måske være en god ide. Evt at jeg som selvstændig kan sælge ham nogle timer i stedet for fastansættelse

Ang karma. Jeg har været længe nok på det værksted til at se hvad der foregår i kulissen, jeg kunne rigtig godt li min chef. Men jeg har det lidt skidt med hvad der indimellem foregår. Det trak lidt ned i hans værdighed. Jeg har forsøgt at tale ham til rette ang ærlighed over for kunderne.men uden held. Det er skidt for i den sidste ende er det hans kunder der betaler min løn
Jeg vil fortsætte med at præge ham til det bedre så længe jeg er ansat. Jeg ved godt at det er business han tænker mest på lige nu

Med venlig hilsen klaus

Fra østervrå
Tilmeldt 10. Sep 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det. Jeg vil studere det nærmere
Med venlig hilsen klaus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Til lykke tilbage.

Jeg synes du skal gøre det nemt for dig selv og starte med at registrere

et cvr nummer og så starte.

Kører det forrygende, kan du overveje at lægge virksomheden over i

selskab - og det er vigtigt hvis du hiver partnere ind i virksomheden.

Du har en ansættelseskontrakt og i den er der en bestemmelse om illoyal

adfærd. I retspraksis må du ikke bagtale din chef/virksomhed eller

røbe intern viden m.v., men det er i orden at du giver dem dit telefonnummer,

hvis kunden beder om det. Du kan foreslå din chef at få trykt visitkort med

dit telefonnummer på.

En grund til at det er godt at du starter selvstændigt bør være, at du lover dig

selv - og overholder - løftet - om ikke at bøffe kunderne...

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)