Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bør vi håndtere uopfordrede mails? Vi får "mange", og jeg vil helst anmelde dem og give dem en lærestreg, hvad siger i?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har overvejet at lave det her indlæg en del gange før, men aldrig gjort det da min "vrede" har lagt sig og jeg følte det bare ville være spild af tid.

Vi har et par middelstore online projekter, hvor vi et par gange i måneden modtager uopfordrede "tilbud" på mail, nogen gange fra små virksomheder der måske ikke ved bedre, men alt for ofte også fra store etablerede virksomheder hvor man helt sikkert kender reglerne. Om man i organisationen ikke bliver undervist i reglerne, om sælgerne bare er ligeglade eller bliver instrueret i at være ligeglade tør jeg ikke at sige.

. Normalt så læser jeg det, sletter det og laver et notat i hovedet om at jeg skal forsøge at undgå samarbejde med virksomheden fremadrettet, hvis de så sender opfølgende mails på den første, så har jeg anmeldt det. Vi har også anmeldt et par stykker af de groveste der tydeligt bare var skabelon mails der blev masseudsendt.

Desværre bliver man umiddelbart ikke informeret om hvad der sker fra forbrugerstyrelsens side af.

MEN, hvad gør i? Den seneste vi modtog er fra en større dansk blog side (Der udbyder blog og hjælper deres bloggere med at skabe reklameindtægter). Jeg kan se på mailen at de trods alt har brugt et par minutter på at forstå lidt af hvad vi laver, men det ændrer jo ikke på at de ikke skal sende en uopfordret mail hvor de reelt bare forsøger at sælge reklameplads/sponserede indlæg hos deres bloggere.

Hvis jeg skal vende det i mit eget univers, så vil jeg reelt hellere slette en mail, end at have en træls telefonsælger i røret. MEN, der kan jo sendes 1.000 mails på den tid det tager at ringe til en kunde, og hvis alternativet er at skulle slette 15 mails hver dag, og sortere i hvad er nogen man måske aktivt har bedt om samarbejde med og hvad der ikke er, så kan man jo ende med ikke at lave andet.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 397
Skrevet kl. 12:11

Nu er det lidt svært at vurdere, uden at vide hvad der står på jeres sites og hvad i laver.

Hos Treated.com vil vi gerne have henvendelser og vi får dem også, desværre ofte fra virksomheder, som ikke har undersøgt hvad vi laver og vi må sige nej fordi man ikke må lave betalt reklame for receptpligtige lægemidler.

Hvis det er tydeligt at der ikke er lavet noget benarbejde, så får de et standardsvar tilbage, hvor jeg fortæller nærmere om hvad vi laver og de produkter vi sælger. Har fået et enkelt salg på den konto, så helt spild af tid har det ikke været.

Når vi bliver kontaktet "på vegne af klient" så spørger jeg blot hvem deres klient er og så hører jeg aldrig fra dem igen. Jeg har stadig ikke helt luret om den slags "mediebureauer" er scam eller det er reelt nok, at der er en klient på den anden side.

Head of SEO hos Kendskab. Kontakt mig!

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 12:40

Hej Anders

En af vores løsninger kan i store træk konceptmæssigt sammenlignes med Just-Eat, og er en af dem vi får flest henvendelser på. 

Som nævnt i dette eksempel, en blogservice der vil sælge reklame og eller sponserede indlæg for at udbrede kendskabet. Det er ikke udelukket at vi kunne få gavn af det de tilbyder, men jeg har bare ikke lyst til at støtte dem når de ikke overholder rimelig simpel lovgivning.

I andre tilfælde nogen der vil sælge os produkter, selvom det med meget lidt forarbejde er nemt at se at vi ikke selv laver vores produkt, men videreformidler det via vores portal til andre - Om de så håber at vi agerer indkøbsforening eller lignende tør jeg ikke at sige.

Jeg synes bare at vi læner os op af den "dovne" kultur internettet har det med at understøtte, hvor man hellere skriver et forum indlæg for at få andre til at finde et svar for en, end at man selv bruger 3 minutter på google - I disse tilfælde, bare sender et par mails, ser om man får svar tilbage, og gør man det så var det da heldigt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)