Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kim Wall - Foundation

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Er der nogen, som kender noget til denne fond, så man kan donere en smule?

Kh David

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skulle jeg give penge til sådan en fond, ville jeg personligt lige slå koldt vand i blodet, og undersøge hvad det er for en fond, og hvad formålet er med den.

En sag der har været så meget oppe i medierne, skal der nok være nogle slette personer, der kunne finde på at udnytte til egen vinding.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er da en besynderlig trend der er opstået, men at man skal donere penge til mord ofre eller syge / døende børn.  Hvad skal penge hjælpe i sådan en tragisk situation?

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld. I bar befippelse glemmer jeg jo at skrive hvilken fond det er jeg tænker på.

Men, gode gamle Ravn regner det straks ud ud og, ja, det er netop til den afdødes Kim Wall's fond, jeg mente :)

(Men jeg vil da også gerne indbetale lidt til Ravn's Fond, hvis han stadigvæk skal have lavet et logo..)

KH David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det er da en besynderlig trend der er opstået, men at man skal donere penge til mord ofre eller syge / døende børn.  Hvad skal penge hjælpe i sådan en tragisk situation?

Det handler jo ikke om penge til de efterladte, men penge til journaliststuderende/fondsøgende - også kaldet filantropi.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Det er da en besynderlig trend der er opstået, men at man skal donere penge til mord ofre eller syge / døende børn.  Hvad skal penge hjælpe i sådan en tragisk situation?

Fonden skal støtte unge kvindelige journalister, som har interesse for subkulturer. Vi har mistet en kvindelig journalist med denne interesse. Pengene skal sørge for at arbejdet med at udbrede kendskabet til forskellige subkulturer fortsættes.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har du ikke et link til den fond? Det lyder ærlig talt bizart, næsten grænsende til det ulækre, hvis journaliststuderende har oprettet en fond i hendes navn for at samle penge ind til sig selv.

Jeg er i øvrigt ganske enig med Ravns ovenstående indlæg. Jeg kan forstå, at man i lande som USA laver en fond til f.eks. efterladte børn, så deres fremtidige skolegang er sikret. Men i lande som Danmark, hvor moderstaten tager sig af alt fra uddannelse, indgroede negle og udbredelsen af skrumpelever, har jeg lidt svært ved at se formålet med det.

 

Nu blev jeg jo alligevel lidt interesseret, så vil du forklare, hvor du vil give penge til journaliststuderende? Det kan jeg ikke rigtig forstå. Opfatter du dem som et særligt folkefærd, eller som nogle der via deres job er særligt udsatte??

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:

Har du ikke et link til den fond? Det lyder ærlig talt bizart, næsten grænsende til det ulækre, hvis journaliststuderende har oprettet en fond i hendes navn for at samle penge ind til sig selv.

Fonden  er oprettet af familie og venner til Kim Wall. 

http://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-startar-fond-for-att-hedra-kim-wall/

Jeg er ikke selv interesseret i at støtte fonden, men hvis man synes, der er behov for flere kvindelige journalister eller for at udbrede kendskabet til subkulturer, så kan jeg godt forstå man støtter den. 

Hjemmesiden er desværre nede i øjeblikket: https://www.rememberingkimwall.com/grant

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasco:

Fonden  er oprettet af familie og venner til Kim Wall. 

http://www.expressen.se/kvallsposten/familjen-startar-fond-for-att-hedra-kim-wall/

Jeg er ikke selv interesseret i at støtte fonden, men hvis man synes, der er behov for flere kvindelige journalister eller for at udbrede kendskabet til subkulturer, så kan jeg godt forstå man støtter den. 

Hjemmesiden er desværre nede i øjeblikket: https://www.rememberingkimwall.com/grant

Tak for info.

Det står selvfølgelig familien frit for at oprette sådan en fond. Jeg finder det dog stadig - under de her omstændigheder - for bizart, at oprette en fond med dette formål. Men igen, må familien selvfølgelig gøre hvad de vil.

Uden at der skal gå politik i den her triste sag, vil jeg nu mene vi her i landet har rigeligt med journalister, kommunikationseksperter og andet godtfolk.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)