Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gå fra aftale

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 16
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg driver en hobbyvirksomhed (PMV), hvor jeg laver hjemmesider mv til private og mindre virksomheder.

Jeg er godt i gang med en hjemmeside for en (80-90 % færdig), men har desværre ikke mulighed for at færdiggøre den grundet personlige omstændigheder.

Der står intet om “opsigelse” - eller hvad man kalder det - i kontrakten (ja det var dumt, men det ved jeg så nu :-) )

Mine spørgsmål er nu følgende:
Hvad gør jeg for at “slippe ud”?
Skal kunden have alle penge retur (har trods alt brugt mange timer)?

Hvad er normal pli i sådan en sag?

God weekend til Jer alle!

Mvh. Lasse

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk som din kunde (hvad ville du selv føle var retfærdigt) jeg ville nok selv være glad og tilfreds med at få 50% af pengene igen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Latzem:

Hej

Jeg driver en hobbyvirksomhed (PMV), hvor jeg laver hjemmesider mv til private og mindre virksomheder.

Jeg er godt i gang med en hjemmeside for en (80-90 % færdig), men har desværre ikke mulighed for at færdiggøre den grundet personlige omstændigheder.

Der står intet om “opsigelse” - eller hvad man kalder det - i kontrakten (ja det var dumt, men det ved jeg så nu :-) )

Mine spørgsmål er nu følgende:
Hvad gør jeg for at “slippe ud”?
Skal kunden have alle penge retur (har trods alt brugt mange timer)?

Hvad er normal pli i sådan en sag?

God weekend til Jer alle!

Mvh. Lasse

Først og fremmest vil der sikkert kunne være diskussion om ER den 80-90% færdig. Det synes du, men den der evt skal videreudvikle synes det måske ikke

Dernæst er spørgsmålet, KAN en anden arbejde videre ud fra det du har lavet, eller skal en anden starte helt forfra

For mig lyder det helt galt at noget er 80-90% færdigt og du driver PMV og så kan du af "personlige årsager" ikke lave de sidste 10-20%. Jeg ville som kunde blive forbandet pænt sagt, og kræve alt tilbage - lige som kunden måske tilmed kunne kræve erstatning fordi en anden nu siger det vil koste meget mere end du lovede siden for

Tal med din kunde og vær ydmyg og i værste fald betal alt tilbage, og så påtag dig aldrig noget du lige klarer, hvad du mener er 90% færdigt, for så at melde ud du ikke kan lave det færdigt alligevel

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En aftale om udarbejdelse af en individuelt tilpasset hjemmeside er en tjenesteydelse.

Hvis hjemmesiden har en værdi for kunden, har kunden ikke krav på at få alle penge tilbage, men kunden har krav på at få et afslag i prisen.

Det er dog svært at sige, hvor meget afslaget skal være på. Det er derfor sikrest at indgå en aftale med kunden om et afslag eller betale alle pengene tilbage.

Har du overvejet at betale en anden for at færdiggøre den? 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ville give lige præcis 0 kr., hvis jeg var kunden i den sag.

Hvis du vil løse det ordentligt, så find selv én, som kan lave opgaven færdig og betal ham for det - på den måde får kunden løst sit problem, og du får løst dit.

VH Hans

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Latzem:
Hvad er normal pli i sådan en sag?

Hvad normal pli er Lasse, jo nu skal du høre normal pli er at levere det man har aftalt, formår du ikke af diverse grunde selv at levere produktet så må du jo betale dig fra at andre gør det for dig.

Ellers 100% tilbagebetaling, at du siger det er 80-90% færdigt, er meget usikkert en ny programmør vil formentlig også kode store dele om for at passe med hand stil derudover kommer løbende support på fejl og mangler vel oven i som du også skylder kunden.

Og personlige omstændigheder,  altså med mindre du skal ind og brumme den så er der ikke noget der holder der. Bevares dødsfald sygdom etc kan da udskyde processen med et par uger, men ellers lyder det jo blot som en dårlig undskyldning.

Naturligvis står der intet i jeres aftale om opsigelse af aftale. 
Hvorfor skulle der dog også det ? som køber skal sælger da ikke bare kunne stikke af for det job han har påtaget sig, selvom det driver ham mod konkurs etc  eller hvad det nu måtte være. Han har jo selv indgået aftalen.

Omvendt kan køber jo heller ikke komme og sige hov det var ikke hvad vi ville ha vi droppe bare aftalen vel.

Det er da logik for burhøns.

Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 05:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender vi ikke dine personlige grunde og det er heller ikke noget vi her skal blande os i, men jeg vil i din situation virkelig overveje om det ikke var muligt at færdiggøre de sidste 20%

Som din situation er nu vil jeg mene dit scenarie ser således ud

80% færdig = 0% betaling
100% færdig = 100% betaling.

Hvis det på nogen måde er muligt, må der være stor værdi i at færdiggøre arbejdet.
Ellers må du bare vinke farvel til pengene og din kunde skal til at bruge tid på at finde en ny leverandør.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Latzem:

Hej

Jeg driver en hobbyvirksomhed (PMV), hvor jeg laver hjemmesider mv til private og mindre virksomheder.

Jeg er godt i gang med en hjemmeside for en (80-90 % færdig), men har desværre ikke mulighed for at færdiggøre den grundet personlige omstændigheder.

Der står intet om “opsigelse” - eller hvad man kalder det - i kontrakten (ja det var dumt, men det ved jeg så nu :-) )

Mine spørgsmål er nu følgende:
Hvad gør jeg for at “slippe ud”?
Skal kunden have alle penge retur (har trods alt brugt mange timer)?

Hvad er normal pli i sådan en sag?

God weekend til Jer alle!

Mvh. Lasse

I tidligere indlæg beskriver du dig selv som "rookie".

Har du ramt "muren" som følge heraf? Så er der kun et at gøre. Returner pengene!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Latzem:
Der står intet om “opsigelse” - eller hvad man kalder det - i kontrakten (ja det var dumt, men det ved jeg så nu :-) )

Mine spørgsmål er nu følgende:
Hvad gør jeg for at “slippe ud”?
Skal kunden have alle penge retur (har trods alt brugt mange timer)?

Hvad er normal pli i sådan en sag?

Jeg ville aldrig lave aftale med nogen, der i sin kontrakt skriver, at han muligvis bakker ud. 
Og jeg ville ikke frivilligt betale en krone for en hjemmeside, der ikke er færdig!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)