Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakort til privatkøb ved en fejl

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Min makker/partner i vores IVS kom ved en fejl til at bruge firmakortet til helt private køb henover weekenden.

Han har tre af de samme kort i sin tegnebog, så det var en svipser. Det drejer sig om tre køb på i alt 577,5 kroner.

Han har tilbageført fra privatkontoen, men det ser jo ikke så godt ud at der er trukket til entréen til et legeland for børn, når vi i vores firma laver grafisk design.

Er der nogen måde som vi kan/bør bogføre det på (vi bruger Dinero), således at vi kan være totalt up front og åbne omkring fejlen hvis SKAT undrer sig?

Mange tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altid superuheldigt i IVS at hæve noget privat, for i princippet er det sådan at selv ved et minutshævning skal man beskattes af det OG man skal betale det tilbage stadigt da det er et lån - så grim skat

Nu er der sket en fejl og bare bogfør det som hævning i udgifter og modposter i mellemregning under kortfristet gæld ogf da han jo har betalt tilbage med det samme så i samme huk som debet jeres bank som fik beløbet og kredit den post du lige lavede i mellemregning

Nogen ville slet ikke bogføre da bank jo stemmer efter at ha fået beløbet retur, men det korrekte er at bogføre og skat kan jo godt finde på at se kontoudtog igennem -

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:42

Cookie - John Hannover:
Nogen ville slet ikke bogføre
Blandt andre undertegnede. Kommer Skat, kan I jo nemt forklare, hvad der er sket, hvis ikke det er indlysende.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 08:53

Jørgen Kirkegaard:
Blandt andre undertegnede. Kommer Skat, kan I jo nemt forklare, hvad der er sket, hvis ikke det er indlysende.

Yes

Jeg er selv kommet til de samme, jeg har firmakort og privat med samme PIN og er brillerne ikke lige med, så kan det ske. Men så er der kommet labels på med markering af hvilket kort, der er tale om.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 10:33

Jørgen Kirkegaard:

Cookie - John Hannover:

Samme her, såfremt hævning og indsættelse er sket indenfor samme dato.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38

arguins:

Jørgen Kirkegaard:

Cookie - John Hannover:

Samme her, såfremt hævning og indsættelse er sket indenfor samme dato.

også jeg - Det har næppe konsekvens uanset hvad men min revisor (selskab jeg hjælper) bad mig faktisk bogføre via kortfristet gæld og bank og så tilbage igen. Det skyldes at han, som mange moderne revisions kontorer kører en CVS fil fra bank mod bogføringens bank, og dermed automatisk fanger alle ting der er sket i bank men ikke bogført i samme. De skal så bruge tid på forklaring.  Det gælder nok mest de større revisionskontorer kan jeg forestille mig

vh JohnH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:09

Tak for svarene, alle! Meget brugbart.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)