Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobsamtale, jeg er introvert, stille type.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har  skal snart til samtale, som udvikler og næsten alle It-udvikler jo kræver idag, at man skal kunne tale med kunden, kollegaer mv.

Jeg er sådan introvert, jeg er ikke så social, sidder mest og arbejder med tingene.

Jeg er heller ikke indlukket person, så jeg kan godt tale med folk .... men alligevel holder meste for mig selv

Har heller ikke godt med står foran mange mennesker og snakke



Synes I at jeg Burde under samtalen fortælle om disse ting.... hvordan skal man formulerer det mest smertefri.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær ærlig omkring din personlighed.

Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare tag det som det kommer, og prøv at forbedre dig hvor du kan. Det vigtigste er bare at du har modet til at udfordre dig selv, hvor du ikke føler dig så tilpas.

Især da jeg var yngre der hadede jeg også at tale eller holde foredrag foran en masse personer jeg ikke kendte, men efterhånden så blev man mere tryg ved det, jo mere man gjorde det.

Tilmeldt 20. Feb 15
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal selvfølgelig være ærlig til jobsamtalen, men du skal ikke stille dig selv i et negativt lys. 

F.eks. er

- Jeg foretrækker at arbejde alene.

- Jeg sætter en ære i at gøre et godt stykke arbejde.

bedre end

- Jeg kan ikke arbejde sammen med andre.

- Jeg er ikke så hurtig til at løse mine arbejdsopgaver.

Du kan måske tage en hurtig personlighedstest og bruge beskrivelsen fra denne til inspiration. Jeg fik det samme resultat i nedenstående tests, så det er nok ikke nødvendigt at tage begge.

https://www.jobindex.dk/persontypetest

https://www.16personalities.com/da/gratis-personlighedstest

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er sikker på at intervieweren, under samtalen selv vil drage konklusionen at du er introvert, ikke sikkert du selv behøver at komme ind på det.

Men spørg dig selv om jobbet er noget for dig, hvis det i jobbeskrivelsen og under samtalen fremgår at der er tale om et meget udadvendt job.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper I. P:
Jeg er sikker på at intervieweren, under samtalen selv vil drage konklusionen at du er introvert,

Helt enig.
Jeg har holdt masser af jobsamtaler, og de fleste personlighedstræk viser sig af sig selv undervejs.
Jeg ville lægge vægt på, om jeg stoler på dig, og om jeg tror på, at vi kan skabe værdi for hinanden.

Det er ikke nødvendigvis en fordel at være ekstrovert, og det er ikke nødvendigvis en ulempe at være introvert.

Det er rigtig fint, at du kender dine egne præferencer, og at du er villig til at rykke med dem, hvis jobbet fra tid til anden kræver det.

God vind med jobsøgningen.

Hans

Tilmeldt 19. Aug 15
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke faldet dig ind at det måske er en fordel som IT udvikler at være introvert ?
Der er flere grunde:

De fleste IT udviklere er introverte måske også din kommende leder ?

Som introvert kan du sagtens tale fagligt med en kunde eller kollega, hvorimod smalltalk er noget, der skal læres.

Måske er det slet ikke nødvendigt i jobbet at holde foredrag for en forsamling ?

Introverte kan sagtens blive dygtige sælgere, fordi den introverte lytter til kundens behov. 

Tilmeldt 4. Jun 17
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev engang fyret, fordi jeg ikke var så udadvendt og gik rundt i afdeling.. mv.

Så der har de så ikke under jobsamtalen kunne regne ud at jeg var en rolig type!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folk er forskellige, og der er plads til alle. Der behøver ikke at være en etiket på folk hvor der står: Jeg taler hele tiden eller det modsatte. Det er godt med alle de forskelligheder der er på en arbejdsplads. Tyk som tynd.

Jeg har arbejdet en del sammen med programmører, og de er som regel stille og rolige. Måske er det jobbet i sig selv der kræver meget koncentration. Jeg tror at de fleste chefer vil have en der arbejder godt. At han / hun så ikke er den store taler, betyder måske ikke det helt store. Personlighed er jo så meget og meget forskellig fra den ene til den anden.

Jeg tror ikke det er nødvendigt at tale så meget om de sider hvor du er mindre stærk. Hellere kommentere på det du er god til. Det er meget vigtigere. Men vær ærlig hvis spørgsmålet kommer op og vende.

God job-vind :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)