Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejdstid og overskudsfordeling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino 

Jeg er blevet tilbudt medejerskab med 10% som stort det første år og der efter 10% de kommende 3 år, så jeg ender ud med 40 % efjerskab. 

Jeg vil fra starten have ansvar for driften af værkstedet, ansæt/fyring af medarbejdere, løn personale pleje. den nuværende ejer, skal står for al administration (sammen med hans kone, som er sekratær i firmaet) samt kundepleje og skaffe arbejde. Han ejer ved siden af 50 % af et andet firma, som han også vil og skal bruge tid på. 

Er det rimeligt at jeg skal knokle i værkstedet for 10% af overskuddet (40% efter 4 år) og han så får 90%/60% for at side med administration, og måske ikke ligge 100% arbejdstid i det? 

ville det ikke være rimeligt t dele overskuddet 50/50 fr start? 

Tilmeldt 2. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:09

Det er svært at svare på, men du skal huske at han har bygget firmaet op, og du kommer gratis ind i det

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis2701:
Er det rimeligt at jeg skal knokle i værkstedet for 10% af overskuddet (40% efter 4 år) og han så får 90%/60% for at side med administration, og måske ikke ligge 100% arbejdstid i det? 

Det må afhænge af:

1. Får du en normal løn ved siden af, eller er det ren erstatning for løn?
  2. Er de 10% med rimelig stor sikkerhed nok til at give dig mere end det som du ville få i samme job i løn (bør nok ikke være under 500.000? og får du penge ud som udbytte i den størrelsesorden hvis det skal erstatte løn?
  3. Hvad siger ejerafter i øvrigt - for hvad vil du med 10-40% hvis det kun er ansvar og ikke indflydelse og ejer stadigt kan trække penge ud som løn og du måske heller ikke får udbytte - hvis der ikke udloddes noget.

Man kan sige,det ikke er godt for nogen af jer at gå igang hvis du eller han er utilfreds fra start

vh John Hannover

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:50

Cookie - John Hannover:
Hvad siger ejerafter i øvrigt

Ja, der skal bruges lidt tid og penge for at få en god ejeraftale på plads. Husk, at firmaets rådgiver ikke nødvendigvis også er din. Jeg ville afvente et udkast til en aftale og så forelægge det en rådgiver, før du tager stilling.

Du skal også huske på, at hvis du ikke får løn undervejs, er der en god del måneder, før du så får din første andel af overskuddet.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)