Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsrettigheder på historiske malerier

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, en kammerat og jeg går og leger med ideen om at lave nogle produkter med motiver af historiske malerier. Jeg tænker så på, hvordan det forholder sig med rettighederne til disse billeder, og hvordan man evt. finder, hvem der har rettighederne?
Kan man komme udenom disse rettigheder ved eksempelvis at bruge filtre til at ændre farvesammensætningen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

soer330a:

Hej, en kammerat og jeg går og leger med ideen om at lave nogle produkter med motiver af historiske malerier. Jeg tænker så på, hvordan det forholder sig med rettighederne til disse billeder, og hvordan man evt. finder, hvem der har rettighederne?
Kan man komme udenom disse rettigheder ved eksempelvis at bruge filtre til at ændre farvesammensætningen?

I kommer til at bruge enormt mange ressourcer og tid på at undersøge hvert enkelt værks rettigheder. Nogle er beskyttet, f.eks fordi rettighederne er overdraget til børn eller slægtningen, imens andre ejes af f.eks museer, fonde mm. Nogle er der ikke længe ophavsret på, fordi de er givet fri.

At ændre på værkerne ved f.eks at ændre designet eller farverne, må I satme ikke gøre uden tilladelse, det gør en evt krænkelse endnu værre og endnu dyre, da I dermed har ændret et original værk uden tilladelse.

Mit bedste råd er at I finder på en anden ide, for I dør i research med denne...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)