Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konverter bank-konto til erhvervsbankkonto

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Da jeg i sin tid oprettede min enkeltmandsvirksomhed brugte jeg min private konto til ind og udbetalinger. I min brug af dinero, har jeg derfor brugt min privatkonto som konto 55000. Jeg fandt så senere ud af at min konto umuligt kunne være afstemt. Jeg fik så oprettet en erhvervskonto i min bank sidenhen. I den forbindelse oprettede jeg også en likviditetskonto i dinero ved navn erhvervskonto og gav den kontonummer 55001. Mit spørgsmål er nu, hvordan får jeg afstemt eller helt lukket konto 55000 i min bogføring, eller får lavet konto 55000 bank om til min egentlige erhvervskonto. 

Håber der er nogen som kan hjælpe. 

På forhånd tak. 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Hvis det stadig er en enkeltmandsvirksomhed, er bankkontiene for så vidt ikke så relevante skattemæssigt. Du betaler kun skat af dine indtægter MINUS dine udgifter.

En løsning kunne være, at du kan overføre saldi fra begge konti til din private konto. Du kan også overføre saldoen fra 55000 til 55001 og så lade den ligge. Endnu et alternativ er at se på dine øvrige posteringer og derved regne ud, hvad saldoen på "rigtige, blivende bank", altså 55000, skal være, og så korrigere derefter.

Afstemningen vil så være "hårdt arbejde", hvor du gennemser begge "fysiske" konti for at se, om der er noget, du har glemt at bogføre og/eller har bogført forkert. Det kan f.eks. være ved at download kontoudskrifter som csv-filer for så at hygge dig med det i Excel.

Læg en mail, hvis jeg skal hjælpe dig. God vind!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)