Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturering af togbilletter - udlæg u. moms eller ydelse m. moms?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan skal jeg fakturere togbilletter videre til min kunde? Er det et udlæg u. moms eller en ydelse m. moms?

Kunden er momsfritaget. Min virksomhed er et momsregistreret ApS. Det påvirker derfor min kunde, hvis jeg pålægger moms på togbilletterne.

Udlæg skal opfylde følgende betingelser:

1. Udgiften til det, der lægges ud for, skal afholdes i den endelige kundes navn.
2. Udgiften skal afholdes for den endelige kundes regning.
3- Virksomheden skal føre en særlig konto, hvorpå denne type udlæg registreres, og skal kunne redegøre for de enkelte køb af denne art

Jeg opfylder betingelse 2 og 3., men ikke 1. Billetterne er købt via en DSB app og bilagene er påført mit navn. Bilagene er bogført i Dinero på en udlægskonto og ydelsen er faktureret mod kontoen 'Faktureret udlæg'. Jeg har fulgt følgende guide fra Dinero:

https://dinero.dk/support/udlaeg-til-viderefakturering/

Der er en del tråde, der behandler dette emne, men jeg kan ikke finde en entydig konklusionen. Skal de tre betingelser være opfyldt, så kan det ikke være et udlæg, da min kundes navn ikke står på billetten. Praksis lader dog til at tillade, at netop togbilletter kan betragtes som udlæg, selvom betingelse 1. ikke er opfyldt?

Mvh,
Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46686
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42

Du slipper sikkert af med udlæg her - men reglen er klar nok, faktura/bon skal være udstedt til den endelige betaler.

Er beløbet ikke for lille til at tage alle de overvejelser - og selve din faktura i øvrigt skal vel lægge moms på hele regningen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Sep 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:31

Tak for det hurtige svar.

God pointe i forhold til beløbets størrelse. Det handler dog også om, at forstå principperne.

Mvh,
Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)