Hej, Hvordan skal jeg fakturere togbilletter videre til min kunde? Er det et udlæg u. moms eller en ydelse m. moms? Kunden er momsfritaget. Min virksomhed er et momsregistreret ApS. Det påvirker derfor min kunde, hvis jeg pålægger moms på togbilletterne. Udlæg skal opfylde følgende betingelser: 1. Udgiften til det, der lægges ud for, skal afholdes i den endelige kundes navn. Jeg opfylder betingelse 2 og 3., men ikke 1. Billetterne er købt via en DSB app og bilagene er påført mit navn. Bilagene er bogført i Dinero på en udlægskonto og ydelsen er faktureret mod kontoen 'Faktureret udlæg'. Jeg har fulgt følgende guide fra Dinero: https://dinero.dk/support/udlaeg-til-viderefakturering/ Der er en del tråde, der behandler dette emne, men jeg kan ikke finde en entydig konklusionen. Skal de tre betingelser være opfyldt, så kan det ikke være et udlæg, da min kundes navn ikke står på billetten. Praksis lader dog til at tillade, at netop togbilletter kan betragtes som udlæg, selvom betingelse 1. ikke er opfyldt? Mvh, |
Du slipper sikkert af med udlæg her - men reglen er klar nok, faktura/bon skal være udstedt til den endelige betaler.
Er beløbet ikke for lille til at tage alle de overvejelser - og selve din faktura i øvrigt skal vel lægge moms på hele regningen
vh John H