Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsnummer på udenlandsk kunde ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have udstedt en faktura på 5.000 DKK til en udenlandsk kunde fra noget så eksotisk som Saint Vincent og Grenadinerne.

Kunden menes dog ikke at have et momsnummer. Kan dette passe ?

Er det ikke lovpligtigt for mig at tilføje et momsnummer på fakturaen ? Hos Billy.dk står dette felt ikke som et krav.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan sagtens passe.

Når du sælger til 3. lande (dvs. lande udenfor EU) Skal der ikke bruges noget moms nr.

Moms nr. på en faktura er kun et krav indenfor EU, såfremt køber ønsker at købe varen uden dansk moms.  I DK skal cvr. dog altid fremgår af faktura eller bon.

Husk i øvrigt at du skal være eksportør registreret for at kunne eksportere.

Tilmeldt 7. Aug 13
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det ikke noget med at jeg skal slå kundens momsnummer op, for at tjekke at det er rigtigt ?

Hvis det drejer sig om reklameplads på et website, skal man så have en eksport erklæring ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved salg til uden for EU skal der ikke checkes momsnummer normalt, det er altid bare indberetning i moms rubrik C og ingen moms på fakturaen 

Her ser jeg måske et andet problem, for du skal som udgangspunkt checke om det er en virksomhed du handler med og kan dokumentere via print screen fra nettet med mere. Kan du ikke det så er det reglerne for salg til private som gælder og de er også normalt at der ikke skal moms på MEN - som jeg husker det, så er der netop nogle undtagelser og det er uanset hvad, hvis det er salg af reklame og denne udnyttes her i landet

Hvis jeg husker ret, så betyder det jo nok her hvor det er reklameplads på et website som vel i hovedsagen henvender sig til Danske kunder - med dansk moms?

Vent lige om nogen kan se bedre - check evt selv http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oid=2237735&vid=0 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)