Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg anbefale at du først og fremmest finder en bedre hosting, og ikke bruger nogen useriøse hobby mellemled.. og derefter begyndte på at gendanne siden eller lave en ny webshop i stedet for at skyde skylden på andre, som muligvis ikke engang kan gendanne din webshop. Lige meget hvad, så bliver det sandsynligvis en dyr lærestreg, men der er ingen grund til at gøre den endnu dyrere.
Nu har du (måske) lært:
1. Brug hosting, hvor du har fuld adgang til FTP/database eller på anden vis er garanteret en fuld backup, og jeg ville nok stadigvæk ikke stole på andre til at håndtere backups..
Jeg ville starte med at finde en webtekniker som kan hjælpe dig med det rent praktiske, hvis der ikke viser sig at dukke en backup op.
Din SEO består af de tekster du har på shoppen og de indgående links. Dine links forsvinder næppe lige med det første, og teksterne kan du jo lægge op igen. Hvis du har fået kategori- og produktbeskrivelser fra en leverandør, så har du eller vedkommende vel stadig alle teksterne. Ellers kan du finde en masse af dem her:
Jeg ville se at komme op på hesten hurtigst muligt, og lade et eventuelt retsligt efterspil eller lignende være noget du ser på når det hele er oppe at køre igen.
At der stort set ingen muligheder er for erstatning desværre, sådan som jeg læser det.
Du bør tale med en advokat, da din leverandør sikkert ikke har taget backup på en teknisk forsvarlig måde, når backupen er blevet ødelagt i samme nedbrud som webserveren.
At din webshop ikke kan genskabes ud fra en backup, er derfor ikke nødvendigvis en uforudsiglig hendelse / force majeure.
At der stort set ingen muligheder er for erstatning desværre, sådan som jeg læser det.
Du bør tale med en advokat, da din leverandør sikkert ikke har taget backup på en teknisk forsvarlig måde, når backupen er blevet ødelagt i samme nedbrud som webserveren.
At din webshop ikke kan genskabes ud fra en backup, er derfor ikke nødvendigvis en uforudsiglig hendelse / force majeure.
Helt enig, hans tekst på sin host side viser også tydeligt hans totalt mangel på teknisk indsigt, ingen tvivl om der ikke er taget forsvarlig backup, men man kan jo sige spørgsmålet er hvad type backup kunden er blevet lovet.
Man kan jo altid prøve med en advokat, men han friskriver sig den type tab og det kan let blive en lang tung gang i retten. Hvis han er rig og der er udsigt til penge kan det jo være et forsøg værd, ellers tror jeg det er op ad bakke og mere på at komme hurtigst muligt igang via web.archive og få genskabt
Super surt men mon der er mange penge at komme efter og så med usikkerhed i fraskrivningen
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej Henrik. Har du ikke haft en udvikler på siden på et tidspunkt, som evt. ligger inde med en backup?
I min optik må det helt klart være din udbyder der står med ansvaret (hvis han ikke fraskriver sig den i sine handelsbetingelser), han kan så kræve at det firma han lejer hos står til ansvar, da det i bund og grund er dem der har ansvaret for fejlen, men det fratager vel ikke din udbyder for at stå til ansvar over for dig.
Det er hans eget webshop system, som han har kodet.
Serverpladsen er så leje, hos en datacentral.
Jeg takker for de mange svar og kan slet ikke nå at svarer jer alle. Naturligvis er det op på hesten igen, dog mener jeg, at der må kunne placeres et ansvar. Jeg har derfor naturligvis også bedt min udbyder svare på, hvem der står med ansvaret. Om det så bringer noget af sig, ved jeg ikke