Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nejnejnej ALT er væk - Hvad fanden gør man nu?

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 15
Indlæg ialt: 267
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg anbefale at du først og fremmest finder en bedre hosting, og ikke bruger nogen useriøse hobby mellemled.. og derefter begyndte på at gendanne siden eller lave en ny webshop i stedet for at skyde skylden på andre, som muligvis ikke engang kan gendanne din webshop. Lige meget hvad, så bliver det sandsynligvis en dyr lærestreg, men der er ingen grund til at gøre den endnu dyrere.

Nu har du (måske) lært:

1. Brug hosting, hvor du har fuld adgang til FTP/database eller på anden vis er garanteret en fuld backup, og jeg ville nok stadigvæk ikke stole på andre til at håndtere backups..

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte med at finde en webtekniker som kan hjælpe dig med det rent praktiske, hvis der ikke viser sig at dukke en backup op.

Din SEO består af de tekster du har på shoppen og de indgående links. Dine links forsvinder næppe lige med det første, og teksterne kan du jo lægge op igen. Hvis du har fået kategori- og produktbeskrivelser fra en leverandør, så har du eller vedkommende vel stadig alle teksterne. Ellers kan du finde en masse af dem her:


https://web.archive.org/web/20161210191107/http://happykids.dk:80/

Jeg ville se at komme op på hesten hurtigst muligt, og lade et eventuelt retsligt efterspil eller lignende være noget du ser på når det hele er oppe at køre igen.

Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

http://www.c-soft.dk/handelsbetingelser.html

At der stort set ingen muligheder er for erstatning desværre, sådan som jeg læser det.

Du bør tale med en advokat, da din leverandør sikkert ikke har taget backup på en teknisk forsvarlig måde, når backupen er blevet ødelagt i samme nedbrud som webserveren.

At din webshop ikke kan genskabes ud fra en backup, er derfor ikke nødvendigvis en uforudsiglig hendelse / force majeure.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Karsten Hansen:

Henrik:

http://www.c-soft.dk/handelsbetingelser.html

A
t der stort set ingen muligheder er for erstatning desværre, sådan som jeg læser det.

Du bør tale med en advokat, da din leverandør sikkert ikke har taget backup på en teknisk forsvarlig måde, når backupen er blevet ødelagt i samme nedbrud som webserveren.

At din webshop ikke kan genskabes ud fra en backup, er derfor ikke nødvendigvis en uforudsiglig hendelse / force majeure.

Helt enig, hans tekst på sin host side viser også tydeligt hans totalt mangel på teknisk indsigt, ingen tvivl om der ikke er taget forsvarlig backup, men man kan jo sige spørgsmålet er hvad type backup kunden er blevet lovet.
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Sunbao:
men man kan jo sige spørgsmålet er hvad type backup kunden er blevet lovet.

Jeg vil nu tro, at det mere handler om, om han har påført andre virksomheder et økonomisk tab pga. skødesløs adfærd.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Hansen:

Sunbao:
men man kan jo sige spørgsmålet er hvad type backup kunden er blevet lovet.

Jeg vil nu tro, at det mere handler om, om han har påført andre virksomheder et økonomisk tab pga. skødesløs adfærd.

Tjaeh, det kommer da an på hvad du har solgt kunden, om du har lovet backup i skyen eller hvad du har solgt det som. Det er klart en gråzone.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo altid prøve med en advokat, men han friskriver sig den type tab og det kan let blive en lang tung gang i retten. Hvis han er rig og der er udsigt til penge kan det jo være et forsøg værd, ellers tror jeg det er op ad bakke og mere på at komme hurtigst muligt igang via web.archive og få genskabt

Super surt men mon der er mange penge at komme efter og så med usikkerhed i fraskrivningen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du havde diftsforsikring hos tryg. Kunne de give dig op til 500.000 kr i drift tab form af omsætning, webshop osv

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yousef M. Tantouri:

Hvis du havde diftsforsikring hos tryg. Kunne de give dig op til 500.000 kr i drift tab form af omsætning, webshop osv

Der er mange ting der ville se anderledes ud hvis vi vidste det i dag som vi ved i morgen. Hvad kan vi så bruge det til - i dag?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Sanur
Tilmeldt 11. Aug 13
Indlæg ialt: 275
Fra  Cyberdata.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.
Har du ikke haft en udvikler på siden på et tidspunkt, som evt. ligger inde med en backup?

I min optik må det helt klart være din udbyder der står med ansvaret (hvis han ikke fraskriver sig den i sine handelsbetingelser), han kan så kræve at det firma han lejer hos står til ansvar, da det i bund og grund er dem der har ansvaret for fejlen, men det fratager vel ikke din udbyder for at stå til ansvar over for dig.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)