Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nejnejnej ALT er væk - Hvad fanden gør man nu?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hosting og backup er styret via min udbyder, som så har lejet serverplads hos en datacentral. Jeg har intet med det at gøre. Ikke engang FTP adgang dertil, har jeg haft.

I mine øje har datacentralen opført sig uansvarlig. På intet tidspunkt, må mail disken og backup disken kunne går til på samme tid.

Fra Odder
Tilmeldt 17. Jun 12
Indlæg ialt: 193
Fra  Todic Net Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, uden FTP eller andet, har du ikke engang en chance for selv at foretage en forsvarlig backup :(

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy,

Hvad mener du med "mange oplysninger skjult"?

Sidens navn er/var www.happykids.dk 

Til en lidt længere oppe, hvordan kunne du se antallet af ramte bruger? Af ren nysgerrighed 

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

I mine øje har datacentralen opført sig uansvarlig. På intet tidspunkt, må mail disken og backup disken kunne går til på samme tid.

Det beror jo på om din reseller har opsat backup eller om det er en løsning som de tilbyder, det kan du jo ikke vide. men i og med du ikke har en dedicated server tvivler jeg stærkt på at det er host der har opsat så dårlig en backup løsning, det er nok nærmere din reseller.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ved jeg så ikke nok om desværre. Også derfor jeg stiller spørgsmål, om hvem fingerne skal pege på. For en eller anden har må have et ansvar, for at backup systemet ikke har været godt nok.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik:

Hosting og backup er styret via min udbyder, som så har lejet serverplads hos en datacentral. Jeg har intet med det at gøre. Ikke engang FTP adgang dertil, har jeg haft.

I så fald er det jo klart din resellers fulde ansvar hvad siger hans betingelser om ansvar og erstatning ?

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. May 17
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du bør kontakte en advokat omgående, som hjælpe dig med den juriske del.

Det er 100% din udbyder som er ansvarlig, og da han driver enkeltmandsvirksomhed, hæfter han personligt.

Da der er tale om en hosted løsning, som hans kunder ikke har haft mulighed for at tage en backup af, vil jeg tror han får meget svar ved at løbe fra hans ansvar.

Lad os håbe, at han har tegnet en forsikring der dækker.

---

Du skal forvente at en rekontruktion af din webshop = helt ny shop i andet system.

En god del af dine tekster kan pt. hentes manuelt fra googles cache, men dette er en tidsbegrænset løsning.

Nogle af dine sider kan genskabes ud fra archivce.org.

(http://cachedview.com/)

Ved at benytte samme tekster, url'er og 301 redirects kan en del af din seo værdi reddes.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja okay der er næppe meget at gå efter, han omtaler server i ental er tydeligvis blot en der har set en mulighed for lidt fritids profit du har købt din hosting hos. så er det nok meget op ad bakke.

At han kan blive chokeret over at to hardddiske siddende i samme server kan futte af samtidig siger vel alt om hans tekniske kunnen og forståelse.

Men ja omvendt han er jo ikke it mand blot reseller så viden behøver han jo ikke.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)