Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NIP EU - hvordan får man dette nummer

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Prik&Streg Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg er ved at få trykt en bog i Polen. Og med et NIP EU nummer skal jeg ikke betale polsk(?) skat på 23% - det skal jeg til gengæld hvis jeg ikke har nummeret.

Jeg har kigget på forumet her, og emnet berøres, men ikke omkring om man kan få dette nummer hvis man ikke har fysisk virksomhed i Polen.

Kunne dog se, nogle skrive noget om at det kunne være det samme som vores danske CVR nummer med DK foran- Er der nogen der kan be-/afkræfte dette?

På forhånd mange tak!

PERSONLIGE POSTERS SAMT BØRNEPLAKATER:

http://www.prikogstreg.dk

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja, det er det samme som CVR nummer.

mvh.
sam

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er dit danske CVR nr. med DK foran du skal bruge ( forudsat at du er moms registreret)

Hvordan kan det være du får din bog trykt i Polen, det kan der vil ikke være den store økonomiske fordel i, mig bekendt er der stor konkurrence på bogtrykning i Danmark.

I øvrigt nogle super flotte produkter du har på din hjemmeside ;-)

Lige nogle ting der vil appellere til kunder i København og Nordsjælland, hvordan kan det være du ikke har flere forhandlere på Sjælland?

 Hilsen

Ravn

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg kan godt forstår at du får trykt din bog i Polen, for det første er timeløn i Polen lavere end i Danmark og skatteprocenter er også lavere.

mvh.
sam

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:
for det første er timeløn i Polen lavere end i Danmark og skatteprocenter er også lavere

Undskyld men hvad har skatteprocenter lige med det at gøre?  Typisk har folk kun fokusere på prisen - der er mange andre ting der spiller ind, såsom kommunikation, forstår de hvad du mener,  kvalitetsforståelse, og reklamations muligheder. 

Hvad vil du lige gøre hvis du modtager en vare hvor kvaliteten er for dårlig? vil du føre en bekostelig retssag i polen?  Sorry to say, men virker ikke til at du har den helt store erfaring med import.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skatteperocent har meget med det at gøre, betaler et firma mindre i skat  og har de et lavere timeløn så kan de også tilbyde billigere ydelser.
Hvis man skulle bruger din tankegang så skulle ingen firma i Danmark importere.
Sorry to say, men virker ikke til du har store erfaring med import.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Prik&Streg Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej begge,

mange tak for jeres svar :)

Grundet til jeg er tæt på at gå videre med dealen i Polen er at det er en virksomhed i den by jeg selv kommer fra og kan selv være der fysisk til at checke kvalitet/have dialog mv med dem. De laver nogle rigtig fine ting, så jeg er ikke bekymret for kvaliteten.
Det er dog rigtigt at de kun er lidt billigere på den leverance jeg skal have lavet ifht DK - så det er som sagt stadig til overvejelse om det bliver PL eller DK jeg får lavet bøgerne i.

Det er korrekt jeg ikke har den store erfaring indenfor import, men det skal jo ikke være en hindring til at starte synes jeg :) Havde heller ingen erfaring i at starte virksomhed da jeg startede, men tog det et step ad gangen.

Mht forhandlere: Tak for rosen til produkterne! Har dog fuldtidsjob ved siden af, så fokus har ikke været på forhandlere men mere om at nå at følge med fra uge til uge på bestillinger :) Måske engang i fremtiden tuner jeg mere ind på dette.

PERSONLIGE POSTERS SAMT BØRNEPLAKATER:

http://www.prikogstreg.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ewa Delgado:
Det er korrekt jeg ikke har den store erfaring indenfor import, men det skal jo ikke være en hindring til at starte synes jeg :)

Naturligvis skal man starte et sted og fedt at du gør det, Problemer er bare at der kan gå rigtigt mange ting galt, ting som man slet ikke tænker over som grøn importør. Det helt store problem er jo hvis der opstår en eller anden form for tvist , så er det ofte svært at gøre noget da leverandøren ofte har fået forudbetaling, hvilket ofte gør dem mindre interesseret i at løse evt. problemer.   Har du i øvrigt husket at indregne transportomkostninger / transport forsikring fra polen i prisen?  

Når der kun er en lille prisforskel, giver det jo ikke nogen mening at bruge et udenlansk firma, da risikoen for et eller andet går galt altid vil være større i udlandet.  

Naturligvis skal du have ros for din flotte hjemmeside og super fine produkter.  Har du overvejet at få nogen til at hjælpe dig med salget på Sjælland? 

Ligeledes bør du nok overveje om ikke det vil være en god ide at få eksternt firma til at forestå distribution af dine produkter - så du kan bruge din sparsomme tid på det kreative.

Har du brug for ydelige hjælp er du velkommen til at skrive en privat besked.

Hilsen

Ravn

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Feb 14
Indlæg ialt: 44
Fra  Prik&Streg Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt, tak for input Ravn :) Kunne ikke helt gennemskue her på forummet hvor man kan skrive private beskeder, så håber det er ok jeg skriver det her:

Havde slet ikke tænkt på at man kunne få nogle til at distribuere produkterne! Sikke en god ide :)
Det vil jeg i al fald kigge nærmere på!

Og det kan godt være at leverandøren i DK vinder. Du har ret, for selvom jeg 'kender' dem og kan tale med dem, så kan der jo gå noget galt i forløbet, og det er jo ikke fedt at stå med 1000 bøger og ikke kunne gøre noget med dem.



PERSONLIGE POSTERS SAMT BØRNEPLAKATER:

http://www.prikogstreg.dk

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det problemer du beskriver kan også forekomme selv om du er erfaren importør.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)