Hej Aminoer Jeg har haft en forretning med en enkelt medarbejder. Jeg har af økonomiske årsager måtte skrive en en fyreseddel til hende. Men hun har nu lagt sag an mod mig da hun mener at hun har været skadet under arbejde hos mig. Hun har hverken ringet eller skrevet en besked til mig på dagen angående hendes "skade". (Hun har åbenbart løftet noget tungt, og det har hendes knæ taget skade af). Jeg har fyrret hende d. 10 oktober og hun har været hos lægen dagen efter d. 11 oktober. Jeg er 100 % på at hun lyver men hvordan står jeg i sådan en situation? Jeg er blevet bedt om at kommentere på sagen. Jeg har ikke haft en medarbejder sygeforsikring og står nu med dette. Altså jeg har ikke noget problem med at få en bøde for ikke at have en medarbejder sygeforsikring men jeg vil ikke betale for hendes "skade" når hun ikke er skadet hos mig. |
Du står jo der, at det afhænger en del af den læge der undersøger. Det er jo ikke sådan at læger som udgangspunkt bare medvirker til løgn - det kan jo være uhyre besværligt for dem, da du og retten jo kan kræve second opinion med betaling.
Det er ikke godt du ikke har haft den logpligtige arbejdsskadeforsikring. Det vil kunne koste minimum 5000 kr i bod + det beløb du måtte have sparet over seneste 3 år til ASK forsikrings fond (og driver du i selskabsform vil du selv blive medregnet som ansat uden forsikring)
Hvis lægen siger det er sket hos dig - og en evt "anden undersøgelse" ikke ændrer ved det, så vil du hænge på den selv og har jo ingen vej ud - men du får mulighed for at kræve en ekstra prøvning af, om det tyder på en skade sket under arbejde for dig. Har du først EN læges udsagn for at det er en nyere skade, så er den ikke god
vh John Hannover