Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælpe til idere for reklame til nyt opstartet firma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, jeg med til at starte et nyt IT firma op. Vi kunne godt bruge lidt inspiration til hvordan vi kunne lave endten gratis eller billig form for reklame. Alle forslag er mere end velkommen.

Vi har selv snakket om at ringe rundt til kunder som kunne være interesante, eller køre rundt med reklame selv til deres postkasser. Dette virker bare lidt uoverskueligt.

Håber i har nogen gode forslag!

Vh Asco 

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:27

Hej Asco

Prøv lidt PR - billigt.

Ellers lyder det da som en god ide at ringe rundt, hvis det er som udvikler - kunne en start til at få lidt omsætning være at kontakte større firmaer af samme art og være underleverandør, så kommer der penge i kassen.

Hvis du er frisk, så gå nøgen gennem byen hver dag kl. 12.00 - så får du hurtigt omtale, det er billigt og jeg tror det vil virke helt enormt godt.

Brug fantasien og gør noget som de andre ikke gør.

Mvh.

Torben

Tilmeldt 30. Jan 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:31

Nu er jeg ikke en "Pamala" så nøgen rundt tro jeg ikke er den bedste ide ;).

Jeg skriver her i et håbe om nogen kan bruge fantasinen lidt mere end jeg kan for min er ved at løbe lidt tør!

flere GODE idere?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:56

Asco -> markedsføring er ganske rigtigt kendetegnet ved forsøget på at gøre opmærksom på sig selv uden at drukne blandt de øvrige, der forsøger det samme. Effektiv markedsføring behøver ikke at være dyrt. Blot innovativt, iøjenfaldende og nysgerrighedsvækkende.

Den med at løbe nøgen rundt i byen er måske ikke den bedste idé, men er i overført betydning det direkte symbol på effektiv markedsføring. Det er utraditionelt. Det er noget, folk vil tale om. Det er i den grad iøjenfaldende - selvom du ikke er Pamela Anderson.

For at give dig de bedste råd, bør du nok fortælle en hel del om din virksomhed - hvilke kundegrupper, du henvender dig til; hvordan du planlægger at håndtere kunder; hvad du vil lave og ikke mindst: din "point of difference".

Alle virksomheder har en "point of difference". Det er blot ikke alle, der er klar over, hvad den er. Du skal altså finde ud af, hvad der gør dig speciel - hvorfor kunderne skal vælge dig frem for konkurrenten. Hvis denne forskel ikke er "forskellig" nok, så må du altså overdrive den.

Eksempelvis kan det være, at du, modsat konkurrenterne, kører ud til kunden kl. 4 om natten mellem lørdag og søndag iført en "Captain PC Consultant"-dragt (den kunne være rød med et symbol for en PC på brystet og en lylla kappe). Det er specielt! Og vil sandsynligvis ikke blive taget seriøst meget længere end i markedsføringsperioden.

Jeg håber, at du forstår min pointe.

Billig / selvgjort markedsføring er derfor eksempelvis happenings, åbent hus, konkurrencer, give aways og meget mere. Ring til den lokale politistation og bed om lov til at sætte en stand op på dit lokalebutiksstrøg for en dags tid. Tilbyd forbipasserende en fin ballon og en gratis "konsulenttime" (hvis du altså er privatsupporter).

Send breve rundt til udvalgte kunder indenfor dit segment, hvor du fortæller om din ydelse - og giver dem et gavekort til gratis ydelser for et eller andet beløb.

Og så er der de sædvanlige: Opslag i den lokale brugsforretning. Omdeling af reklamer (få hjælp fra nogle skoledrenge). Telecanvas. Networking.

Tænk utraditionelt. Tænk uden for kasserne. Lav en brainstorm og sorter INTET fra! Først, når du har en masse idéer, så kan du begynde at sortere.

Vh

Peter

PS: Held og lykke! 

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)