Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en butik virkelig dette ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino og mange tak for medlemskab

I dag var jeg vidne til noget jeg virkelig er i tvivl om er lovligt der foregik i den lokale købmand.

Mens jeg stod og ventede på at betale kom der en mellemleder og delte er stykke A4 rundt der skulle hænge ved alle kasser, da det blev min tur spurgte jeg ind til det, om det var en tyv, det var det nu ikke - men bare en person de ikke ønskede at handle med, fair nok det er de jo i deres fulde ret til.

Min bekymring går nærmere på at de bruger deres videoovervågning til dette og derefter hænger billederne bag deres kasser, er det lovligt brug af deres videoovervågning især med tanke på at personern intet strafbart har gjort ? Jeg må indrømme jeg blev en smule stødt

Mvh Kris

Tilmeldt 28. Aug 17
Skrevet kl. 19:09

Jeg tænker især i forhold til persondataloven - er dette virkelig tilladt ?

Hilsen Kris

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:15

det vil jeg mene så længe det er internt i butikken og ikke eksternt så du kan se det hele. Der kan jo være mange grunde - den pågældende kan ha lavet ulykker, stjålet, truet personalet osv, så jeg kan ikke se persondata loven i spil i forhold til internt at gøre personale opmærksom på, at ham her vil vi ikke handle med
Vi kender ikke grunden og den skal jo nok være ret væsentlig før en butik vælger den handling

vh John H

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 19:25

Det vigtige her er vel, hvem der kan se billedet. Er det kun den ansatte ved kassen, eller er det både den ansatte og kunder der står ved kassen? Hvis det kun er den ansatte, tror jeg ikke der er noget at komme efter. Og som John siger, kan der jo være flere grunde til, at de ikke vil have personen i butikken.

Tilmeldt 28. Aug 17
Skrevet kl. 19:36

Jeg måtte godt se billedet da jeg spurgte om hvad det var, medarbejderen oplyste at personen hverken havde været truende eller stjålet men blot at han ikke måtte handle der, i teorien kan alle se billedet især ved den ene kasse var det tydeligt at se, jeg troede egentligt ikke de måtte gennemgå optagelser uden mistanke om noget kriminelt men udelukkende for at finde et billede de hænger op ved deres kasser, i det mindste kunne man da have det på kontoret eller bedre skjult

Jeg troede ellers lovgivningen beskyttede folk bedre, ingen tvivl om at jeg ikke havde fundet mig i det selvom det åbenbart er fuldt lovligt

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 19:59

Måske var det en konkurrent der kom i butikken for at kigger på priser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)