Hej Amino og mange tak for medlemskab |
Jeg tænker især i forhold til persondataloven - er dette virkelig tilladt ?
Hilsen Kris
Hej Amino og mange tak for medlemskab |
Jeg tænker især i forhold til persondataloven - er dette virkelig tilladt ? |
det vil jeg mene så længe det er internt i butikken og ikke eksternt så du kan se det hele. Der kan jo være mange grunde - den pågældende kan ha lavet ulykker, stjålet, truet personalet osv, så jeg kan ikke se persondata loven i spil i forhold til internt at gøre personale opmærksom på, at ham her vil vi ikke handle med vh John H |
Det vigtige her er vel, hvem der kan se billedet. Er det kun den ansatte ved kassen, eller er det både den ansatte og kunder der står ved kassen? Hvis det kun er den ansatte, tror jeg ikke der er noget at komme efter. Og som John siger, kan der jo være flere grunde til, at de ikke vil have personen i butikken. |
Jeg måtte godt se billedet da jeg spurgte om hvad det var, medarbejderen oplyste at personen hverken havde været truende eller stjålet men blot at han ikke måtte handle der, i teorien kan alle se billedet især ved den ene kasse var det tydeligt at se, jeg troede egentligt ikke de måtte gennemgå optagelser uden mistanke om noget kriminelt men udelukkende for at finde et billede de hænger op ved deres kasser, i det mindste kunne man da have det på kontoret eller bedre skjult |