Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms og udland?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Dec 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er lidt i tvivl hvad jeg skal gøre med moms fra køb i Ikke-EU land, ved moms indberetning.
(Er moms+importør/eksportør registeret)

Har som et eksempel købt en vare i et "ikke-EU land" og allerede betalt 500 dkk i 25% importmoms.

I rubrikken "moms af varekøb m.v. i udlandet" skriver jeg så 500
Og i "Købsmoms (indgående moms)" skriver jeg også 500
(Der skal måske stå 1000? Importør+købs moms)

Salgsmoms(udgående moms) skal der vel ikke stå noget i, da varen ikke er solgt endnu.

Det giver 0 dkk, men burde det ikke give -500
Jeg skal vel have afdrag af min købsmoms, og så først betale salgsmoms når jeg sælger varen??

Mvh
Johannes

Tilmeldt 30. Jan 08
Skrevet kl. 18:45

Hej Johannes

Som jeg husker det, så har du vel ikke betalt 25% i importmoms - det er en statistisk oplysning på toldsedlen - så der der er betalt vil være told.

Hvis du ikke har andre moms tal, så skal du skrive 500 moms af varekøb mv. i udlandet og 500 kr. i indgående moms.

Og det er korrekt, at det skal give nul kr.

Hvis du vil være 100% så ring til Skat.

Mvh,

Torben

Tilmeldt 24. Dec 05
Skrevet kl. 19:00

Anmaras:

Som jeg husker det, så har du vel ikke betalt 25% i importmoms - det er en statistisk oplysning på toldsedlen - så der der er betalt vil være told.

Det er måske derfor Smile
Ja, netop det jeg har - altså betalt 25% i importmoms.
Har fået varen fra Post Danmark betalt 25% moms + told + 150 fortoldningsgebyr inkl moms.
det skal man før man får varen udleveret..

Man skulle måske bare have ringet Post Danmark op og sige at man er importørregisteret,
og så får man bare varen udleveret - uden at betale fortoldningsgebyr + moms, men told?, eller hvordan??
Hvordan gøres det i praktisk, hvad med UPS, TNT osv?

Og hvad gør jeg så med momsangivelsen - når jeg *har* betalt importmoms for varen?

Mvh
Johannes

Tilmeldt 24. Dec 05
Skrevet kl. 02:13

Er der ingen der ved det?

Når i får en vare fra udlandet hvordan betaler i så importmoms - med det samme?

Jeg har bare betalt det feks Post Danmark opkrævede af moms+told+gebyr - ved levering af vare, så jeg har altså allerede betalt importmomsen.
(Derfor er 0 ikke korrekt - men jeg skal have 500 DKK tilbage)

Toldseddel? - det eneste jeg har fået er en toldkvittering ved betaling for hver vare..jeg er forvirret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12903
Skrevet kl. 08:52

Johannes Kristensen:
Har fået varen fra Post Danmark betalt 25% moms + told + 150 fortoldningsgebyr inkl moms.
det skal man før man får varen udleveret..

Normalt vil du ikke blive opkrævet moms + told af Post Danmark hvis du er importørregistreret. Så noget kunne tyde på at de ikke har været klar over at du er importørregistreret. Dette kan skyldes at de ikke har fremgået af pakket det er til et firma. Prøv at kontakte Post Danmarks internationale postcenter i Kastrup.

Tilmeldt 24. Dec 05
Skrevet kl. 19:35

Så er det derfor. Det giver mening.

Tak for hjælpen.

Mvh
Johannes

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)