Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl i Expression Web

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Efter at være skiftet til Expression Web kommer der konsekvent fejl på de sider jeg har åbnet og gemt i programmet.

Fejlen består i, at programmet laver om på koden - den skriver en lille 2 tegns kode i starten af siden og laver  æ ø å om til nogle ulæselige tegn.

Har prøvet at finde noget på experten og andre sider, men har ikke kunnet finde årsagen.

Det må have noget med opfattelsen af tegnsæt at gøre- Jeg sidder med XP på et dansk styresystem; men programmet findes jo kun på engelsk.

Er der andre der har oplevet fejlen og har fundet vidunderkuren så programmet kan bruges til andet end FTP og launch af Notepad?

For det er ikke lykken på langt sigt Sad

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 9. Dec 07
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 19:15

Jeg beholder Frontpage af samme årsag. Jeg tror det er M$'s forkvaklede forsøg på at genere PHP brugere... De fjollede ekstrategn funker i hvert fald ikke med PHP... Men sikkert fint med ASP :-) Søg globalt på Google om det - Amino er nok ikke det rette sted.

/sfo

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:45

Hej

Godt nok kender jeg ikke lige det program du nævner, men jeg har før været ude for lignende oplevelser i php om mysql db

se om din db er sat til uni8 eller hvad den har i skrift.

Hvis du bruger word til at skrive kan jeg kun sige det er noget skod, brug en ganske alm. text editor, ultra edit er ganske udemærket, med der er mange derude på nettet. ms-word sætter alle mulige og umulige ekstra format tegn som tit og ofte går kløjs mår man skal bruge det op imod php og mysql

håber dette kan bidrage til en løsning for dig

Mvh

Niels

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 23:03

Kan det eventuelt skyldes, at Expression Web bruger et andet characterset? F.eks. at finde filer er gemt som iso-8859-1 og den prøver at åbne dem som utf-8? Eller omvendt :-)

Hvad brugte du før? 

www.nfdesign.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 08:22

Tak for svarene.

Jeg er helt klar over alt det med Word og Notepad -Edit+.

Jeg brugte Front Page tidligere.

Mvh, Christian

Fra Brønshøj
Tilmeldt 26. Nov 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 08:36

Det er formentligt de såkaldte "BOM bytes" du ser i starten af dokumentet - se evt.:

http://en.wikipedia.org/wiki/Byte_Order_Mark

Som andre også foreslår så prøv at checke den encoding den gemmer i - den står muligvis til Unicode eller UTF-16. Prøv at sætte denne til UTF-8 hvis muligt.

http://superolivia.dk - Få din indkøbsliste på mobilen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:25

Tusind tak alle sammen.

Det vil jeg så prøve når jeg får mulighed for det.

Jeg tror at vi er på rette spor ;o)

Venlig hilsen, Christian

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)