Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor og hvorfor kommer de SPAM mails fra.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe modtaget et tons af spammails, som mit filter ikke opsnapper, hvilket jeg ikke forstår, da lige netop er suspekt i afsender. 

Jeg markere dem som SPAM, og modtager derefter ikke længere fra den pågældende afsender. Men så dukker der bare nye op. På få måneder er det eskaleret. Og dagligt dukker de op. 

Jeg har så undret mig, og googlede derfor div. afsendere. (Spam mails er alle mulige reklamer, også på andre sprog, og endda spam uden mening. F.eks blev jeg ønsket happy valentines day i maj måned. (og kunne vinde et eller andet halløj) Og afsender adresserne finder jeg inde på forskellige Fake emial generatore på nettet. (F.eks. emailfake.com) Men jeg undre mig bare over hvorfor de suspekte spam, netop figurer derinde. (med suspekt mener jeg, det ikke er en troværdig afsender, eller noget jeg selv har tilmeldt mig)

Er det sådan spam mails normalt ser ud ? Altså de ulovlige spam mails? Eller er der ligefrem nogen som chikanere mig rent privat? 

Jeg håber nogle forstår mit spørgsmål, og som kan gøre mig lidt mere klog på dette.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige sige min mailboks ikke kun er min alene, men også min kærestes.

Tilmeldt 22. Aug 17
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Deler i IP?

Ejer af webshoppen Kildyr.dk, der blandt andet sælger dyreartikler

Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

En af jer har sikkert udfyldt noget online, hvor i har givet jeres mail adresse og derefter er den solgt videre

Alt om senge, dyner og hovedpuder hos https://senge-testeren.dk Vi tester alt til en god nattesøvn.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi deler IP

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er jo normalt det der sker . Jeg forstår bare ikke hvorfor de pågældende reklame mails og afsender findes derinde på fake e-mail. Det er et sted hvor man kan oprette en fake midlertid email .


Fra Sønderborg
Tilmeldt 21. Mar 17
Indlæg ialt: 59
Fra  Unique Code ivs Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En e-mail er en e-mail uanset om du kalder den fake eller ej. Hvis man kan sende og modtage så skal den nok ende i adressebogen for dem der sender spam emails. Der er mange mange måder hvorpå man kan ende med at blive blandt dem der modtager emails. Det handler om at passe på sin email og ikke skrive den alle mulige steder. Lidt ligesom med dit telefon nr. Hvis du går ned og skriver dit telefon nr. på toilettet på det lokale disko dasko så kan du være sikker på at du nok skal modtage underlige opkald på et tidspunkt. På samme måde med din email. Så snart din email adresse er oprettet og du aktivt bruger den så er du ikke længere i kontrol. Det kan godt være at DU er super forsigtig med din email men måske er en af dine kontaktpersoner ikke helt så fornuftig og så kan din email blive blottet igennem din kontaktperson. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår alt hvad du skriver . Jeg øsnker måske mere en forklaring på e-mail fake's sidens pointe (udover man netop kan oprette en midlertid e-mail så man undgår spam) men hvorfor ligger præcis samme e-mails jeg modtager derinde på den side med samme afsender og det hele .. det er dét der undre mig

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)