Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop konvertere dårligt, men hvad kan men egenlig forvente?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Outdoor Cooking Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er ny i branchen, ny på amino ja faktisk ret ny i det hele😀

Min bror og jeg driver en ny webshop www.outdoorcooking.dk med salg af udstyr til madlavning i det fri. Vi er drevet af en passion indenfor feltet og vil på sigt gerne se virksomheden vokse.

Vi søger lidt råd og vejledning. Ris og ros i forhold til design/navigation. Og så hvad man kan forvente som nyopstartet. Vi konvertere under 1% af vores kunder pt. og kunne selvfølgelig godt tænke os at det blev bedre.

Jeg håber på nogle gode input.

God aften Mvh Jonathan

Tilmeldt 10. Jul 16
Indlæg ialt: 38
Fra  ITKald Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Har nu set siden igennem, og synes den virker spændende. Men mit førstehåndsindtryk var elendigt, da det første jeg møder er et stort billede af et bål hvor der i bunden af det står noget. Men både billedet og teksten i bunden af billedet, som jeg formoder faktisk er en del af billedet, er i så dårlig kvalitet, at jeg umiddelbart ville have fundet mig en mere professionel side med det samme at købe fra, inden jeg når at se alt det i faktisk tilbyder. Altså siden virker professionel nok, men den fornemmelse får man bare ikke som førstehåndsindtryk.

Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Outdoor Cooking Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus. Tak fordi du tog dig tid til at kigge på vores hjemmeside.

Vi havde faktisk en snak om selvsamme i går. Og har nu rettet det. Så det står mere rent. 

Men jeg er lidt i tvivl om vi har nok "call to action" om vores side er svær at finde rundt på.

Mvh Jonathan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan86:
Vi søger lidt råd og vejledning. Ris og ros i forhold til design/navigation. Og så hvad man kan forvente som nyopstartet. Vi konvertere under 1% af vores kunder pt. og kunne selvfølgelig godt tænke os at det blev bedre

Hej Jonathan

Der kan være rigtig mange grunde til at konverteringsraten er 1%. Som du skriver giver det god mening at arbejde med konverteringsoptimering

Vi kan komme med en masse forskellige gæt på hvorfor den ikke er højere, men du bliver nødt til at dykke ned i data for at blive klogere. Det er en kontinuerlig proces som du hele tiden kan arbejde med. 

Du kan evt. starte med at finde ud af, hvor du får din trafik fra. Er din trafik relevant eller køber du din trafik forkert? Hvor lander dine besøgende, og hvor falder de fra i processen? Kig også nærmere på din check ud flow. 

Alt efter hvor meget trafik du har på din side, så bør du løbende teste alt. Optimer ud fra dine tests. 

Det var lige det korte svar - håber du kunne bruge lidt af det. 

Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Outdoor Cooking Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Tak for input. Det er et sted vi vil prøve at have stor fokus på. Vi har måske bare for lidt trafik pt. til at måle rigtigt på? Jeg ved ikke om der er en gylden grænse eller vendepunkt hvor det bliver relevant at måle?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Grevang:
Alt efter hvor meget trafik du har på din side, så bør du løbende teste alt. Optimer ud fra dine tests. 

Jeg tvivler på, at der er trafik nok til valide test. (Læs lidt om det her: https://www.linkedin.com/pulse/splittest-er-noget-v%C3%A5s-hans-stokholm-kjer)
I stedet kan du starte med at få alt det grundlæggende på plads. 
Dine tekster trænger f.eks. både til korrektur og til en professionel gennemgang, så de animerer til køb.
Lige nu signalerer de noget helt andet end engagement og passion. 
Sørg for at teksterne giver værdi til de, der deler jeres begejstring.
Venlig hislen
Hans
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Simon Grevang:
Alt efter hvor meget trafik du har på din side, så bør du løbende teste alt. Optimer ud fra dine tests. 

Jeg tvivler på, at der er trafik nok til valide test. (Læs lidt om det her: https://www.linkedin.com/pulse/splittest-er-noget-v%C3%A5s-hans-stokholm-kjer)
I stedet kan du starte med at få alt det grundlæggende på plads. 
Dine tekster trænger f.eks. både til korrektur og til en professionel gennemgang, så de animerer til køb.
Lige nu signalerer de noget helt andet end engagement og passion. 
Sørg for at teksterne giver værdi til de, der deler jeres begejstring.

Amino ville være et bedre forum, hvis brugerne hjalp hinanden i stedet for at sælge egne produkter i hvert indlæg. Overskriften på din artikel er misvisende ligesom flere af de ting du omtaler i artiklen.

Selvfølgelig er det ikke noget vås at splitteste - det er en fejl ikke at teste! Der er en grund til at du skal splitteste, når du arbejder med både Google Adwords, Facebook annoncering, e-mail marketing. Man skal selvfølgelig også teste på sin hjemmeside.

Hvor meget data man skal indsamle kommer helt an på målet med hver enkelt splittest. Det handler om at opnå statistisk signifikans. Hvis man ønsker flere konverteringer, så er 1000 visninger på et produktark ikke nødvendigvis nok. Og det er heller ikke sikkert, at man skal starte sine tests på produktarket. Data vil kunne give en idé om hvor man skal starte ud med at teste. 

Langt de fleste testværktøjer f.eks. VWO kan komme med et bud på om testen er statistisk signifikant. I langt de fleste tilfælde kan man bruge dette som rettesnor sammen med sin sunde fornuft.

Hvis der ikke er relevant trafik på hjemmeside, så glem alt om at få lavet tekster hos en professionel tekstforfatter. I stedet bør fokus være rettet mod at skaffe relevant trafik. Find ud af, hvad en kunde koster at skaffe og skalér op. Herefter kan du fokusere på bedre tekster, billeder, CTA og en masse tests. 

Det handler om at prioritere ressourcerne og allokere budgettet, hvor det giver mening. 

Tilmeldt 22. Aug 17
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker umiddelbart for mig lidt dyrt. 

Ejer af webshoppen Kildyr.dk, der blandt andet sælger dyreartikler

Tilmeldt 21. Aug 17
Indlæg ialt: 19
Fra  Outdoor Cooking Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans.

Tak for dit svar. Vi skal helt sikkert have et kig på vores produkt tekster.

Mvh Jonathan

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Grevang:
Amino ville være et bedre forum, hvis brugerne hjalp hinanden i stedet for at sælge egne produkter i hvert indlæg.

Helt enig, og jeg føler mig ikke truffet af den udtalelse. Jeg rådgiver blot om det, som jeg har mest forstand på.

Det er klart, at man skal teste, og det er klart, at relevant trafik er forudsætningen for salg.
Mener du, at det giver mening at splitteste, før man har relevant trafik?
Mener du, at det er dumt at starte med ting, som man VED virker, før man tester?

VH Hans

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)