Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal webshop-kunden have sine penge tilbage?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk mindre på lovgivning og og mere på ikke at være smålig - vi har fået vendt mange uheldige/negative situationer til noget positivt ved at vise format overfor kunden. Er du nystartet er det vel kun endnu vigtigere?

Det er selvfølgelig surt at få en vare tilbage som ikke er 100% ny og frisk, men jeg vil i næsten alle tilfælde kreditere den til fuld pris og pointere overfor kunden, at du giver dem alle pengene retur selvom varen har været åbnet og brugt. Det er god stil - og varen kan du vel sælge som en demo til nedsat pris og gøre en anden kunde glad?

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at medregne, hvad du synes 2 dårlige anmelderne er værd på f.eks. Facebook. Hvis du tror det er skyld i du mister 100 kunder, så er det ikke værd at gøre en sag ud af.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bare passe på ikke at give kunden for meget plads. Det er altid de kunder som larmer mest, der får deres vilje. Hvis du som ny skal finde dig i at kunderne ikke behandler dig ordentligt, så kan du hurtigt knække nakken. Brug fornuften. Det må godt koste dig lidt at give en kunde en god oplevelse, men der er grænser. Bare du overholder alle love og regler.

Kunden har IKKE altid ret...

Jeg har stadig en væltepeter stående til 3000 kr. i indkøbspris fordi jeg ville være flink over for en kunde. Det var 14 dage efter min opstart at den blev solgt, og så skulle jeg tage den tilbage da kunden fortrød købet. Helt efter loven, men jeg tog den kun hjem specielt til ham... Flink fyr :-)

Ugen efter var der en der købte et dyrt ur til 5000,- kr. Og næsten 3 måneder efter var der en i banken der gjorde indsigelse, da det viste sig at være et stjålet dankort. Uret var taget hjem på bestilling. 

Men jeg er jo en flink fyr...

Det er lidt som: Tab og vind med samme sind.
Men hvem fanden bliver så sur over at vinde?

Så kunden har ikke altid ret. Og der kommer altid sure kunder. Det er sikkert ikke din skyld, men en pakke der bliver væk eller en leverandør der lover at sende en vare, men den kommer aldrig. Så får du en dårlig anmeldelse. Jeg vil bare sige med alt det her. Gør hvad din samvittighed byder, og så kig på E-Mærket, de har jurister der sidder og tygger alle de her regler igennem for firmaer.

// Lars :-)

Fra silkeborg
Tilmeldt 26. Aug 17
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Af hvad jeg ved skal der stå i købsbetingelserne at varen ikke tages retur efter forsejlingen, Er brudt. Har du et sted jeg kan læse den igennem 😊

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke omgå forbrugerbeskyttelse ved at skrive forsegling ikke må brydes. Så ville man jo altid kunne undgå retur. Kun visse specielle ting kan du kræve man ikke bryder segl på. De almindeligste er computer software (som jo kan indlæses hvis segl brydes) samt ting der kan skades hygiejnemæssigt - f.eks kosmetik

Du kan ikke nægte kunde at brude segl for at kunne se selve varen på almindelige varer

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)