Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal webshop-kunden have sine penge tilbage?

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Glen:

Det er svært at sige.

Men det kommer også an på hvad loven siger

Du har vel for filan læst den grundlæggende lovgivning på området når du driver webshop???

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil1

Kapitel 4

Fortrydelsesret

Fortrydelsesrettens område

§ 18. Forbrugeren kan træde tilbage fra aftalen (fortrydelsesret) i overensstemmelse med reglerne i dette kapitel ved aftaler om fjernsalg og ved aftaler indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted.

Stk. 2. Reglerne i dette kapitel gælder ikke for

1) aftaler omfattet af § 7, stk. 2,

2) udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført,

3) levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

4) levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

5) levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

6) levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

7) levering af alkoholholdige drikkevarer, hvor prisen blev fastsat ved købsaftalens indgåelse og levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvor den faktiske værdi afhænger af markedskonjunkturer, som den erhvervsdrivende ikke har indflydelse på,

8) aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

9) levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på,

10) levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner med undtagelse af abonnementsaftaler for levering af sådanne publikationer,

11) aftaler, der indgås på en offentlig auktion,

12) levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

13) levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret,

14) finansielle tjenesteydelser omfattet af lov om realkreditlån og realkreditobligationer m.v. og

15) aftaler om varer, værdipapirer eller tjenesteydelser, hvis prisen afhænger af udsving på kapitalmarkedet, som den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse på, og som kan forekomme i fortrydelsesperioden.

Stk. 3. Kapitlet gælder dog for de i stk. 2, nr. 15, nævnte aftaler, hvis aftalen vedrører finansielle tjenesteydelser og er indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted.

Fortrydelsesfristen og dens beregning m.v.

§ 19. Vil forbrugeren udøve sin fortrydelsesret, skal forbrugeren inden 14 dage benytte den i § 20 angivne fremgangsmåde, ved aftaler om individuel pensionsordning dog inden for en frist på 30 dage. Der kan ikke stilles krav om, at årsagen til fortrydelsen angives. For så vidt angår aftaler om varer eller ikkefinansielle tjenesteydelser, kan forbrugeren ikke pådrage sig andre omkostninger end dem, der er nævnt i § 22, stk. 3, § 24 og § 25.

Stk. 2. Den periode, hvori fortrydelsesretten efter stk. 1 kan udøves, løber fra

1) den dag, hvor aftalen indgås, hvis den vedrører en tjenesteydelse,

2) hvis aftalen vedrører en vare, den dag, hvor forbrugeren eller den af forbrugeren angivne tredjemand, dog ikke transportøren, får varen i fysisk besiddelse,

a) i tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, når den sidste vare er i forbrugerens eller den af forbrugeren angivne tredjemands, dog ikke transportørens, fysiske besiddelse,

b) i tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, når det sidste parti eller den sidste del er i forbrugerens eller den af forbrugeren angivne tredjemands, dog ikke transportørens, fysiske besiddelse, og

c) i tilfælde af aftaler om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, når den første vare er i forbrugerens eller den af forbrugeren angivne tredjemands, dog ikke transportørens, fysiske besiddelse, eller

3) den dag, hvor aftalen indgås, hvis det drejer sig om aftaler om forsyning af vand, gas eller elektricitet, når disse varer ikke sælges i et afgrænset volumen eller i en bestemt mængde, eller levering af fjernvarme eller digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium.

Stk. 3. Uanset stk. 2 løber den periode, hvori fortrydelsesretten efter stk. 1 kan udøves, for så vidt angår aftaler om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse, først fra den dag, hvor forbrugeren har modtaget de i § 8, stk. 1, nr. 9, nævnte oplysninger på et varigt medium, jf. dog stk. 4. Er der tale om en fjernsalgsaftale vedrørende en finansiel tjenesteydelse, løber fortrydelsesperioden først fra den dag, hvor forbrugeren har modtaget oplysninger i henhold til § 15, jf. dog stk. 5.

Stk. 4. Er de i § 8, stk. 1, nr. 9, nævnte oplysninger ikke givet til forbrugeren på et varigt medium, udløber den periode, hvori fortrydelsesretten efter stk. 1 kan udøves, for så vidt angår aftaler om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse, senest 12 måneder efter den i stk. 2 nævnte 14-dagesperiode, dog senest 14 dage efter den dag, hvor oplysningerne er kommet frem til forbrugeren.

Stk. 5. Såfremt aftalen vedrører fjernsalg af en finansiel tjenesteydelse, gælder fortrydelsesretten kun, indtil aftalen efter forbrugerens udtrykkelige samtykke er blevet helt opfyldt af begge parter.

Stk. 6. Falder den sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag. 1. pkt. finder tilsvarende anvendelse for fristerne nævnt i § 22, stk. 1, § 23, § 24, stk. 1 og 4, § 25, stk. 4, og § 28, stk. 1 og 4.

Udøvelse af fortrydelsesretten

§ 20. Ønsker forbrugeren at udøve sin fortrydelsesret, skal denne inden udløbet af den fortrydelsesfrist, der følger af § 19, ved afgivelse af en utvetydig erklæring give den erhvervsdrivende meddelelse herom. Forbrugeren kan vælge at benytte standardfortrydelsesformularen i lovens bilag 3.

Stk. 2. Den erhvervsdrivende kan endvidere på sin hjemmeside give forbrugeren mulighed for elektronisk at udfylde og indsende enten standardfortrydelsesformularen i lovens bilag 3 eller en anden utvetydig erklæring. Benytter forbrugeren den fremgangsmåde, der er anført i 1. pkt., skal den erhvervsdrivende straks på et varigt medium kvittere for modtagelsen.

Stk. 3. Er meddelelsen afsendt inden fortrydelsesfristens udløb, anses fristen for overholdt.

Stk. 4. Forbrugeren har bevisbyrden for, at denne har gjort brug af fortrydelsesretten i overensstemmelse med stk. 1-3.

Retsvirkningerne af udøvelse af fortrydelsesretten

§ 21. Ved udøvelse af fortrydelsesretten ophører parternes forpligtelse til at opfylde en indgået aftale. Forbrugeren er heller ikke bundet af et fremsat tilbud.

Den erhvervsdrivendes forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten

§ 22. Ved tilbagetræden fra en aftale om en vare eller en ikkefinansiel tjenesteydelse skal den erhvervsdrivende tilbagebetale alle beløb, inklusive eventuelle leveringsomkostninger, modtaget fra forbrugeren uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor den erhvervsdrivende i overensstemmelse med § 20 har modtaget meddelelse om forbrugerens beslutning om at træde tilbage fra aftalen.

Stk. 2. Den erhvervsdrivende skal foretage den i stk. 1 nævnte tilbagebetaling under anvendelse af samme betalingsmiddel, som forbrugeren har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret noget andet, og i så fald forudsat at forbrugeren ikke bliver pålagt nogen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Stk. 3. Uanset stk. 1 skal den erhvervsdrivende ikke tilbagebetale ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis forbrugeren udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som den erhvervsdrivende har tilbudt.

Stk. 4. Medmindre den erhvervsdrivende har tilbudt at afhente varen selv, kan den erhvervsdrivende tilbageholde det i stk. 1 nævnte beløb, indtil varen er modtaget retur, eller indtil forbrugeren har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

§ 23. Ved tilbagetræden fra en fjernsalgsaftale vedrørende en finansiel tjenesteydelse, hvor forbrugeren helt eller delvis har betalt for tjenesteydelsen, skal den erhvervsdrivende med fradrag af et eventuelt beløb efter § 25, stk. 1 og 2, tilbagebetale det modtagne, når forbrugeren træder tilbage fra aftalen. Tilbagebetaling skal ske snarest muligt, og senest 30 dage efter at forbrugerens underretning om tilbagetrædelsen er kommet frem til den erhvervsdrivende.

Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af fortrydelsesretten

§ 24. Ved tilbagetræden fra en aftale om en vare skal forbrugeren, medmindre den erhvervsdrivende har tilbudt at afhente varen, afsende eller aflevere varen til den erhvervsdrivende eller til en person, som den erhvervsdrivende har bemyndiget til at modtage varen, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, hvor forbrugeren i overensstemmelse med § 20 har givet den erhvervsdrivende meddelelse om sin beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten.

Stk. 2. Forbrugeren afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen, medmindre den erhvervsdrivende enten har indvilliget i at afholde disse eller har undladt at oplyse forbrugeren om, at forbrugeren skal betale udgifterne, jf. § 8, stk. 1, nr. 12.

Stk. 3. Ved aftaler indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvor varen er blevet leveret til forbrugerens hjem ved aftalens indgåelse, afhenter den erhvervsdrivende varen for egen regning, hvis varen i kraft af sin art normalt ikke kan returneres med post.

Stk. 4. Ved tilbagetræden fra en aftale om en vare indgået uden for den erhvervsdrivendes forretningssted eller ved fjernsalg, hvor den erhvervsdrivende har tilbudt at afhente varen, og ved tilfælde omfattet af stk. 3 tilfalder varen vederlagsfrit forbrugeren, hvis den erhvervsdrivende ikke afhenter varen inden 3 måneder efter det tidspunkt, hvor den erhvervsdrivende i overensstemmelse med § 20 har modtaget meddelelse om forbrugerens beslutning om at træde tilbage fra aftalen. Forbrugeren kan holde det modtagne tilbage, indtil vederlaget eller den betalte del heraf tilbagebetales.

Stk. 5. Forbrugeren hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Forbrugeren hæfter dog ikke for eventuel forringelse af varen, hvis den erhvervsdrivende ikke har givet meddelelse om fortrydelsesretten, jf. § 8, stk. 1, nr. 9.

§ 25. Ved tilbagetræden fra en tjenesteydelsesaftale kan forbrugeren pålægges at betale for den del af ydelsen, som allerede er leveret, hvis

1) aftalens opfyldelse på forbrugerens udtrykkelige anmodning er påbegyndt inden fortrydelsesfristens udløb og

2) den erhvervsdrivende godtgør, at forbrugeren er blevet oplyst om fortrydelsesretten og om det beløb, der skal betales, jf. § 8, stk. 1, nr. 9 og 13, og § 14, stk. 1, nr. 10 og 12.

Stk. 2. Det beløb, som forbrugeren kan pålægges at betale efter stk. 1, skal stå i rimeligt forhold til omfanget af den ydelse, som allerede er leveret, sammenlignet med aftalens fulde opfyldelse.

Stk. 3. Ved tilbagetræden fra en aftale om levering af digitalt indhold, der ikke leveres på et fysisk medium, hæfter forbrugeren hverken for hel eller delvis levering, hvis

1) forbrugeren ikke på forhånd har givet sit udtrykkelige samtykke til, at aftalens opfyldelse er påbegyndt inden fortrydelsesfristens udløb,

2) forbrugeren ikke har anerkendt, at vedkommende mister sin fortrydelsesret, når vedkommende giver sit samtykke, eller

3) den erhvervsdrivende har undladt at give forbrugeren en bekræftelse af dennes forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse, jf. § 10, stk. 2, 2. pkt., og § 13, stk. 2, 2. pkt.

Stk. 4. Ved tilbagetræden fra en fjernsalgsaftale vedrørende en finansiel tjenesteydelse skal forbrugeren snarest muligt og senest 30 dage efter afsendelsen af meddelelse om tilbagetrædelsen tilbagelevere ethvert beløb eller formuegode, som forbrugeren måtte have modtaget af den erhvervsdrivende.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe G:

Kontakt TÆNK og fremlæg dem sagen fra din side, de kan forklare dig præcis hvordan din kunde og dig, er stillet i forhold til købeloven. Da jeg havde virksomhed der havde med private forbrugere at gøre, havde vi den politik i forhold til reklamationsretten/købeloven, at kunden self. altid havde ret dog ikke hvis kunden var i ond tro, eller der reelt ikke var noget at komme efter - så ville kunden jo også være i ond tro, men var der den mindste indikation på at det var vores fejl, så fik kunden altid ret. Købeloven er til for at beskytte forbrugerne, en forbruger har fx. ret til at bytte et produkt, hvis dette ikke levede op til forventningerne om kvalitet. Hvis jeg skal være helt ærlig, så i din sag  vil det være bedst at betale pengene tilbage, og sige undskyld for ulejligheden, jeg tror ikke at du har en særlig stærk sag. 

TÆNK er jo forbrugerrådet. De kan ikke just siges at være objektive, da de er sat i verden for at hjælpe forbrugeren. Det bedste råd må næsten være at læse lovgivningen på området, indlede en konstruktiv kommunikation med kunderne, og så finde en løsning alle parten kan leve med.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu  er der jo noget der hedder 'købelov' og den er TÆNK rigtig gode til, så hvorfor ikke spørger nogle der ved en masse om området?

'Alle parter kan leve med' du kan som erhvervsdrivende ikke stille forbrugerne, dårligere end købeloven. Så man kan altså ikke gå ind og lave særaftaler og blive 'enige' om en fair aftale for begge parter, der er en lov på området denne skal følges, uanset hvad du syntes er fair. Tænk kan jo udrede denne her på 5 min, så hvorfor begynde at læse op og ned om det, og stadig ikke være sikker på det man har læst er rigtigt?

Så hvorfor ikke bare kontakte TÆNK? hvis forbrugerne ikke har ret, så vil TÆNK jo aldrig aldrig stille sig bag forbrugeren. 

Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at køberne er forbrugere, som ønsker at udøve deres forkøbsret efter forbrugeraftalelovens § 19:
https://www.foxylex.dk/forbrugeraftaleloven/paragraf/19/

Kravet om, at varen skal kunne tilbageleveres i væsentlig samme stand, angår kun selve varen og altså som udgangspunkt ikke emballagen.

Forbrugerombudsmanden har udtalt, at hvis varens originale emballage ikke har betydning for muligheden for gensalg – f.eks. fordi emballagen alligevel bliver ødelagt, når forbrugeren åbner emballagen for at undersøge varen (fx hård plast der er svejset sammen), hvilket forbrugeren har ret til, eller f.eks. hvis varen ligger i en neutral plastposer – kan sælgeren ikke afvise forbrugerens krav om fortrydelse, selvom emballagen ikke tilbageleveres.

Forbrugeren har krav på at få alle pengene tilbage, jf. forbrugeraftalelovens § 22, inkl leveringsomkostninger:
https://www.foxylex.dk/forbrugeraftaleloven/paragraf/22/

Forbrugeren har ikke krav på, at du betaler for fragten retur, jf. forbrugeraftalelovens § 24, stk. 2:
https://www.foxylex.dk/forbrugeraftaleloven/paragraf/24/

Hvis forbrugeren decideret har taget varen i brug, jf. forbrugeraftalelovens § 24, så kan det ske, at varen dermed bliver usælgelig. Her gælder § 24, stk. 5, hvorefter forbrugeren hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på:
https://www.foxylex.dk/forbrugeraftaleloven/paragraf/24/

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe G:

Nu  er der jo noget der hedder 'købelov' og den er TÆNK rigtig gode til, så hvorfor ikke spørger nogle der ved en masse om området?

'Alle parter kan leve med' du kan som erhvervsdrivende ikke stille forbrugerne, dårligere end købeloven. Så man kan altså ikke gå ind og lave særaftaler og blive 'enige' om en fair aftale for begge parter, der er en lov på området denne skal følges, uanset hvad du syntes er fair. Tænk kan jo udrede denne her på 5 min, så hvorfor begynde at læse op og ned om det, og stadig ikke være sikker på det man har læst er rigtigt?

Så hvorfor ikke bare kontakte TÆNK? hvis forbrugerne ikke har ret, så vil TÆNK jo aldrig aldrig stille sig bag forbrugeren. 

TÆNK/forbrugerrådet er sat i verden til at rådgive forbrugeren. Så det vil være min påstand, at de altid vil rådgive med det sigte at stille forbrugeren bedst muligt.

Hvis han som webshopejer har brug for rådgivning i fremtiden, kunne fdih.dk være oplagt. De er nemlig sat i verden for at rådgive ham, og ikke forbrugeren.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

deltro:
Hvis han som webshopejer har brug for rådgivning i fremtiden, kunne fdih.dk være oplagt. De er nemlig sat i verden for at rådgive ham, og ikke forbrugeren.

Er vi ikke enige om at virksomheden og forbrugeren, arbejder under samme lovgivning? Jo det gør de.

Self. vil TÆNK rådgive efter lovginvingen.

Jeg tror du har du fået en forkert forståelse af hvad TÆNK er. Jeg har hørt om mange webshops, der skider højt og helligt på reklamationsretten, og laver deres egne små regler, for at undgå købeloven. - jeg har selv oplevet det, i denne slags sager går TÆNK ind og hjælper forbrugeren, derfor tror du nu at TÆNK er sat i verden for at 'nærmeste ødelægge' alle erhvervsdrivende, det passer jo ikke! self. vil tænk jo rådgive korrekt og fortælle den erhvervsdrivende, hvordan lovgivningen er på området og hvordan virksomheden skal forholde til sagen. I denne sag virker det ikke til at der er noget tvist, så her skal begge parter følge gældende lovgivning, og den kan jo ikke misforstås - og da slet ikke at fagmand

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeppe G:

Er vi ikke enige om at virksomheden og forbrugeren, arbejder under samme lovgivning? Jo det gør de.

Self. vil TÆNK rådgive efter lovginvingen.

Jeg tror du har du fået en forkert forståelse af hvad TÆNK er. Jeg har hørt om mange webshops, der skider højt og helligt på reklamationsretten, og laver deres egne små regler, for at undgå købeloven. - jeg har selv oplevet det, i denne slags sager går TÆNK ind og hjælper forbrugeren, derfor tror du nu at TÆNK er sat i verden for at 'nærmeste ødelægge' alle erhvervsdrivende, det passer jo ikke! self. vil tænk jo rådgive korrekt og fortælle den erhvervsdrivende, hvordan lovgivningen er på området og hvordan virksomheden skal forholde til sagen. I denne sag virker det ikke til at der er noget tvist, så her skal begge parter følge gældende lovgivning, og den kan jo ikke misforstås - og da slet ikke at fagmand

Du skævvrider det jeg har skrevet.

Det siger sig selv at køber og sælger skal overholde loven.

Det siger også sig selv, at TÆNK selvfølgelig vil rådgive i henhold til loven, men det ændrer ikke på det faktum, at de er forbrugerens organisation og ikke en organisation, der repræsenterer de danske webshopejere.

For nu at komme tilbage til det tråden her handler om, så tror jeg at TÆNK vil rådgive en webshopejer til at betale penge tilbage til kunden, også i de tilfælde, hvor han kunne have beholdt noget af beløbet. Min påstand er så yderligere at f.eks. fdih ville rådgive den samme webshopejer til måske ikke at betale hele beløbet tilbage. Men netop - med henvisning til lovgivningen - at han beholder en mindre del af det betalte beløb, da vareren har tabt noget værdi.

Fra Skiftende
Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke pænt svaret... selv med Smiley`en.. Håber ikke, at du er lige så affærdigende overfor dine kunder.. Selvom, det kan være irriterende, at noget misforståes/ikke forstås i første omgang, må man bide sig i læben iblandt og yde god service og "svare pænt" uanset hvor "malplacerede" (ikke, at brugerens er det her) henvendelserne kan være.. 

Tilmeldt 31. Oct 16
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er vi jo netop tilbage ved spørgsmålet om etik eller lovgivning. Mange af de store webshops - især indenfor tøjbranchen - er jo langt mere "gavmilde" i deres returpolitik end lovgivningen kræver. Så hvis også handler om at få succes med shoppen på langt sigt, må man anbefale vedkommende at være fleksibel og serviceorienteret. Man kan jo evt. svar kunden, at lovgivningsmæssigt har man egentlig ret til at fratrække et beløb, men man har valgt at være serviceorienteret og lade være.

Fra Middelfart
Tilmeldt 23. Feb 11
Indlæg ialt: 95
Fra  www.crocca.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Prøv at kigge på Emaerket.dk. Her kan du se, hvordan en seriøs webshop bør behandle kunderne for at overholde reglerne. Selv om du ikke er E-mærket, er det en god ide at følge reglerne, så føler kunderne sig godt behandlet:-). Mvh. Christa, Crocca Brugskunst

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)