Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal webshop-kunden have sine penge tilbage?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har for nyligt startet en webshop og har to kunder som ønsker deres penge tilbage, efter de har brudt emballagen og brugt produktet.

Produktet er købt i webshoppen og sendt retur med posten.

Hvad siger loven, med hensyn til om kunden skal have alle pengene tilbage eller ?

Hvad gør i og er god skik?

Tak for hjælpen

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det afhænger bl.a. af varetypen.

Lad mig prøve med et modspørgsmål:
Når du har købt en pæn skjorte på nettet, pakket den ud af cellofanen, fjernet 20 knappenåle og prøvet den. Og så finder ud af at den konkrete model er lidt for lille, så du returnerer den.
Hvor mange % af det du har betalt for varen samt levering til dig vil du så finde rimeligt, at netshoppen returnerer til dig?
100%
80%
?

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige.

Men det kommer også an på hvad loven siger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kunden  må pakke op og gøre det som kan være nødvendigt for at se om varen passer og er som ønsket når vi taler alm varer (f.eks ikke computer software eller varer der tager hygiejne værdi)

Kunden må så returnere. Som udgangspunkt er emballage ikke noget du kan tage større afslag for, men er varen forringet så kan der trækkes penge fra for det. Det er normalt ikke noget du skal tage store afslag for

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Aug 17
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørger du om det juridiske eller det etiske? 

Ejer af webshoppen Kildyr.dk, der blandt andet sælger dyreartikler

Tilmeldt 4. Oct 13
Indlæg ialt: 99
Fra  Medieland.dk Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs indlægget:-)


Tak John.

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har varen tabt værdi for dig, når den skal sælges næste gang, er det en udgift du har ret til give til den første kunde. Det er dog dig selv, der skal lave den vurdering.

F.eks. har en sovepose sikkert ikke tabt noget i værdi, fordi den har været pakket ud, og fundet for kort til barnet. På den anden side kan man diskutere om et TV, der har været taget ud ad kassen og har mærker efter fastspændt vægophæng ikke taber noget i værdi.

Det er helt sikkert en balancegang, for opkræver du for meget hos kunden bliver han/hun jo bare sur, og i dagens Danmark er det ikke svært for de sure kunder, at gøre hele verden opmærksom på deres skuffelse over din butik.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne trække fra i beløbet. Det skal nogenlunde svare til hvad hvad det koster dig at få det gjort salgbart igen. Hvis du vurderer at det aldrig vil kunne sælges normalt eller at du skal sætte produktet ned for at kunne sælge det igen, så træk 10-20% fra i varens udsalgspris når du krediterer. Eller hvad der nu er rimeligt.

Er det undertøj kan kunden ikke returnere brugte ting. Det gælder også spray, kage eller andet af den type.

Men hvis du vil have et ordentligt svar, så skriv hvilke varer det drejer sig om.

// Lars

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontakt TÆNK og fremlæg dem sagen fra din side, de kan forklare dig præcis hvordan din kunde og dig, er stillet i forhold til købeloven. Da jeg havde virksomhed der havde med private forbrugere at gøre, havde vi den politik i forhold til reklamationsretten/købeloven, at kunden self. altid havde ret dog ikke hvis kunden var i ond tro, eller der reelt ikke var noget at komme efter - så ville kunden jo også være i ond tro, men var der den mindste indikation på at det var vores fejl, så fik kunden altid ret. Købeloven er til for at beskytte forbrugerne, en forbruger har fx. ret til at bytte et produkt, hvis dette ikke levede op til forventningerne om kvalitet. Hvis jeg skal være helt ærlig, så i din sag  vil det være bedst at betale pengene tilbage, og sige undskyld for ulejligheden, jeg tror ikke at du har en særlig stærk sag. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går self. udfra at tale om et 'dødt' produkt fx. mobilcover, tøj, og ting i den retning.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)