Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, som jeg oprettede sidste år i forbindelse med min uddannelse.

Uheldigvis har jeg været dum nok til at glemme alt om det efterfølgende og står nu med en mindre gæld, så det skal lukkes så det ikke sker igen :P

Jeg har afmeldt virksomheden på Virk.dk

Lavet min momsindberetning og ændret min forskudsopgørelse til at inkludere virksomhedsophøret på SKAT.dk

Den udvidede selvangivelse kan jeg dog ikke finde på SKAT.

Jeg ved godt fristen er overskredet en smule, men kan umiddelbart læse mig frem til jeg stadig kan ændre i den. 

Jeg kan godt komme ind på min selvangivelse for 2016, men rubrikkerne går kun op til 87 og der er intet med virksomheden. Der står et sted at man et eller andet sted skal checke af man har en virksomhed før man får adgang, men der er intet i den retning på siden.

Jeg har fundet en PDF udgave, men jeg har umiddelbart digital pligt og skal derfor bruge SKAT.dk

Er der nogle der kan hjælpe mig med at blive klogere?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i alle fald, hvis du ikke før har sat kryds i "Har stiftet virksomhed" eller en tekst der minder om det, sætte flueben der MEN jeg mener kun du kan det frem til 2/7 - så du skal bruge blanket og indsende - her for 2016 https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=56151 - 


Det klarer jo så 2016 men så har du jo lukket i år, købt alle dine aktiver og evt varer ud selv (eller solgt til andre) med dokumentation for det (læs her hvordan og til hvilke priser http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html og det gælder også straksafskrevne ting
Det giver jo så formentlig e momsindtægt og en alm indtægt her i 2017 og med lukning i 2017 skal du jo stadigt momsindberette frem til og med det kvartal du lukker og - udfylde udvidet selvangivelse, hvor der er en række felter som fremkommer, når du sætter flueben i "Har lukke virksomhed under året"

Det er netop til lukke opgørelsen, men det følger jo først år 2017 selvangivelse er klar engang i 2018

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt der er nogen som er ærlig og betaler sin skat i DK og ikke gemmer dem i udlandet

Keep the good World;)

Tilmeldt 5. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for hjælpen :)

Virksomheden har ikke været aktiv, så der har ikke været nogen indtægter/udgifter og den har ikke ejet noget.

Havde ikke lige regnet med jeg ville ende med at indtil videre næsten skylde 10.000 kr for et skoleprojekt, men så er jeg da bedre forberedt næste gang :P

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal med skat - Det lyder ikke som bod alene (ved jo ikke om du har misset flere år) det kunne være de havde sat dig til en eller anden forskudsindtægt eller moms. Tal med dem hvis ikke du ved præcis hvad de 10.000 kr er

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)