Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Adwords eller Facebook annonicering???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer! Jeg er i gang med at starte et tjeneste på nettet og har i den forbindelse naturligvis oprettet en facebook side. Målet er naturligvis at få så mange likes som muligt fra potientielle kunder, men Rom blev som bekendt ikke bygget på én dag. Siden er helt ny og har derfor kun et par håndfuld likes. 

Hvad mener i ville være mest gavnligt her i starten til at få markedsført sig, og forhåbentlig få en masse nye likes og generelt bare øge kendskabet til min nye side? 


- Glæder mig til at høre alle jeres gode bud!

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. 

Lad mig starte med at konkludere, at flere likes ikke er lig med flere kunder. Bevares, at få mange likes til sin Facebook-side kan helt sikkert gavne dit salg senere hen, eftersom din organiske rækkevidde (alt andet lige) vil stige i takt med antallet af likes. 

Din marketingstrategi omhandler jo tusinde af aspekter og i særdeleshed også dit budget

Men eftersom din overskrift er super konkret, så lad mig løfte sløret for, hvordan vi i Friisonline.dk typisk vil gå til en sådan opgave, du nævner. 

Kombinationen af FB-annoncering og Google Adwords kan virke skarp. Du henter "kold" trafik ind gennem Google Adwords, og så giver du den gas med retargeting-kampagner på FB. Det er ofte det, som vi ser giver den bedste ROAS (Return On Ad Spend). 

På Facebook kan du selvsagt køre flere annonceformer. Du kan fx skyde en annonce afsted mod dem, der har besøgt din side (retargeting), hvor du opfordrer dem til at give et like. Smile1

Hvis du har lyst, så tager jeg gerne en snak med dig omkring dine muligheder. Sidder jeg med tips, du kan bruge, så må du få dem alle sammen - og det behøver altså ikke koste noget. Jeg kan fanges herinde: http://friisonline.dk 

Tilmeldt 24. Mar 15
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville klart vælge facebook... det er også den billigste måde, hvis du kigger på prisen pr. like.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Likes på facebook har ikke den samme værdi i dag som det havde for et par år siden.

Selvom du har 10.000 likes, er det msåke kun 1000 der ser dine opslag.

Men det handler om at have et varieret miks af måder at sælge på, hvis du fx benytter adwords, kan du med fordel have retargeting på facebook for at lokke dem ttilbage der ikke købte.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar! Jeg synes det er lidt vanskeligt (når man kun har 7 likes i skrivende stund) at få lokket flere til at like, man kender det jo fra en selv, at hvis der ikke rigtig er nogle likes på en side, så tænker man måske "nå det er nok ikke noget". Hvordan kommer man over den her vanskelige start? For kan se at jeg på min annonce på facebook er nået ud til 200 personer (har kostet 28 kr. indtil videre) og det er kun 1 som har liket.. :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)