Mange tak for jeres input. Jeg har undersøgt alt i har foreslået, og fundet en løsning.
Forudbetaling går ikke. Vi arbejder med dansk detailhandel, og vores brand er endnu ikke så magtfuldt, at jeg kan stille krav til mine kunder.
Jeg vendte muligheden for ejendomsforhold med både min revisor og min advokat. De var begge enige om, at med min type produkter (relativt lav pris, ikke nogle individuelle serienumre) kommer et ejendomsforbehold ikke til at gavne mig hvis det værste skulle ske, og min kunde går konkurs.
Jeg løste det med en kreditforsikring. Jeg er dækket af med 90% af min fakturaværdi, hvilket er acceptabelt da vi har høje dækningsgrader. Mod forventning, er en kreditforsikring ikke voldsom dyr (efter min vurdering). Jeg skal betale 0,5% af omsætningen på den fakturerede kunde, dog minimum 15.000 om året uanset hvor mange kunder jeg har under dækning. Det synes jeg er en god løsning for os.
Jeg kontaktede lidt forskellige udbydere, men endte med at vælge Tryg. Der fik jeg bedst behandling, og super hurtig service.
Jeg kontaktede dem første gang torsdag morgen klokken 9 i sidste uge. Klokken 0920 blev jeg ringet op af en forsikringsagent med speciale i kreditforsikringer. Klokken 1130 modtog jeg skriftlig bekræftelse på, at min kunde kan kreditforsikres sammen med et tilbud på en forsikring. Til middag, 3 timer efter første kontakt, var forsikringen aktiv, og vi kunne sende vores produkter.