Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg på kredit og konkurs

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har tidligere mistet penge på en kunde der fik kredit og gik konkurs. Jeg fik via kurator på konkursboet i sin tid besked om, at jeg som sælger der tillader mine kunder at købe på kredit. 

Nu er jeg havnet i den situation, at min største kunde har lagt en meget stor ordre i forhold til hvad de plejer. Kunden har en pletfri betalingshistorik gennem de sidste 2 år, så jeg har ingen grund til at mistænke, at de ikke betaler til tiden. Det forholder sig dog sådan, at den ordre kunden netop har lagt er så stor, at den kan bringe min forretning i økonomiske vanskeligheder hvis det utænkelige skulle ske, og de gik konkurs. 

Kunden har 21 dages kredit Uden forudbetaling. 

Er der noget jeg kan gøre for at sikre mig, at såfremt kundeN ikke betaler eller går konkurs, kan jeg hente mine varer igen? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo også fremlægge din problem stilling for din kunde, og derved anmode om 50/50 betaling, nu ved jeg self. ikke hvad du laver, men inde for min branche er det ikke unormalt, vi henter så også vare for min 200.000kr ad gangen, så det kan godt være lidt meget at have ude at svømme ligepludselig.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det et AS, Aps eller personlig ejet virksomhed? det er også muligt at søge via CVR.dk på oplysninger om virksomheden.

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Boblekonvolut.dk:
det er også muligt at søge via CVR.dk på oplysninger om virksomheden.

Det siger jo intet om virksomhedens nuværende situation. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 550
Fra  HD Trading Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt Ravn - men det fortæller lidt om hvordan virksomheden klarer sig og egenkapitalens udvikling, hvis det er et AS eller Aps, og ikke noget hvis det er privat ejet.

Det er vist også muligt at downloade seneste årsrapport, men det bliver jo på mange måder en vurdering

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Huusmann:
min største kunde har lagt en meget stor ordre i forhold til hvad de plejer. Kunden har en pletfri betalingshistorik gennem de sidste 2 år, så jeg har ingen grund til at mistænke, at de ikke betaler til tiden. Det forholder sig dog sådan, at den ordre kunden netop har lagt er så stor, at den kan bringe min forretning i økonomiske vanskeligheder hvis det utænkelige skulle ske, og de gik konkurs. 

Jeg har selv prøvet det samme dog var det ikke en stor kunde, men jeg fik en ordre på meget mere end normalt. Jeg hade en fornemmelse, så jeg havde ikke travlt. Kunden rykkede og efter 8 dage var "kunden" under konkursbehandling. Jeg tabte ikke noget.

Nu kender jeg ikke dit område og varer. Men hvis du ved om der leveres fra andre større, såååee.... lyder det spøjst.

Og som en skriver forsikring mod dette, men det koster. Brug din mavefornemmelse. Det gør jeg.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Sofia
Tilmeldt 19. Apr 15
Indlæg ialt: 71
Fra  foxylex.dk Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde det været mig, havde jeg nok ændret betalingen til en 50/50 løsning eller 25/75 løsning. Det er simpelthen for risikabelt i min verden at have så mange penge ude at svømme at det ville kunne bringe din virksomhed i problemer. Forklar dem din problemstilling, de fleste plejer at forstå det så :) 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Pape:
Havde det været mig, havde jeg nok ændret betalingen til en 50/50 løsning eller 25/75 løsning

Umiddelbart lyder det sop en god ide set fra sælger side, men absolut ikke fra købers side, da det pludselig nu er køber der bære en del af risikoen i tilfælde af at sælger ikke levere eller går konkurs. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)