Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber kan/vil ikke betale - hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er kommet i en lidt irriterende situation.

Jeg har i en privathandel solgt og afsendt et parti varer. Varerne er bekræftet modtaget af modparten og alt er i orden. Betalingen var aftalt til at finde sted d.1/8 2017. Jeg har nu rykket for betaling men modparten har ganske enkelt ikke pengene i denne måned. Jeg har alle beviser for hvad der er aftalt på skrift, så der er ingen tvivl om, at det er ham der ikke overholdfer hans del af aftalen vedr. denne betaling.

Hvilke muligheder har jeg for at inddrive det skyldte beløb når vi snakker en privathandel....?

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Send ham til inkasso, eller prøv først at lave en aftale om senere betaling / returnering af varerne

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 17
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Henvend dig evt. til fogedretten.

Men før du kan gå i fogedretten, så skal du have et såkaldt "fundament". Det kan enten være ved eksigibelt gældsbrev, forlig, betalingspåkrav eller fordi du har fået dom for beløbet ved byretten. På baggrund af et af disse fundamenter kan du så gå i fogedretten. Hvid det kører gennem inkasso, så sørger inkasso for at inddrive pengene, men de skal også have fundament. De kører så efter enten betalingspåkrav og eller retssag. Det er dog billigere, at du selv inddriver pengene 😊 er det en stor ordre? Og hvad form for dokumentation har du liggende?

Mvh Allan

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs selv her Wink www.domstol.dk

O
g lær selv at skelne, hvornår du kan bruge retten (stævning) og fogedretten(betalingspåkrav).

Og fordele ved at bruge det ene op imod det andet.

God arbejdslyst. Yes 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)