Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skat osv for udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Aug 17
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg prøver lige om nogen kan hjælpe her.

Jeg er ved at starte en litaisk virksomhed i - ja - Litauen.
Jeg forstår at hovedsæde, direktør og daglig ledelse skal være i Litauen hvis vi ikke skal være skattepligtige i Dk. Men jeg har stadig et par spørgsmål:

- må jeg godt stå som ejer?
- hvordan får jeg og andre danskere løn? Skal vi bare opgive det som b- indkomst?
- skal der opkræves moms i Danmark af ydelser solgt til danskere?

Jeg håber nogen af jer kloge mennesker vil dele ud af jeres enorme viden 😀

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne eje anparter osv i et udenlandsk firma. Får du løn er du skattepligtig i DK og skal opgive den tl skat som b indkomst. Om Litauen firmaet også skal angive det i Litauen ved jeg ikke, vi skal i DK hvis vi betaler løn til udlændinge.

Jeg ville da lige bruge ½ time med en god revisor for at sikre du var helt med i løn og evt udbytte, indberetning og beskatning

Ved salg af elektroniske ydelser til private i EU skal man være momsregistreret i hvert EU land og pålægge det lands moms = dansk moms ved salg til privat i DK osv

For danske firmaer kan det gøres via Skat.dk i et onestopshop moms systemet, både oprettelse og indberetning

Reglen gælder for alle der sælger elektroniske ydelser som udgangspunkt til borgere i EU - læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/nye-momsregler-for-en-del-ydelselssalg.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)