Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er kørt fast ☹

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at starte en internetbutik hvor jeg vil sælge tøj som jeg importere fra UK og Tyskland.

Jeg har fundet sider, hvor jeg kan bestille varer enkeltvis. Min tanke er så, at jeg ikke skal have en lagerbeholdning til at starte med. Jeg vil derfor købe den vare hjem som kunden bestiller.

Problemet er at jeg er kørt fast i udregningen af min pris til kunden.

Hvordan regner jeg min vejl. udsalgspris ud med udgift af produktet samt fragt fra leverandøren, min fortjeneste (100%) samt moms?

Annette

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 609
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

(Kostpris x 2 + fragt) x 1,25

Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak 😊😊

Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette,

Det lyder skide spændende. Branchen er sjov! Jeg har selv været meget i samme branche - drevet webshops der solgte tøj (virksomheden er i dag solgt).

Men når der er snak om tøj, så skal du have en markant højere vejl. udsalgspris end bare 2x + moms. Som tommelfingerregel sagde vi altid (4x kostpris + fragt) x 1,25 (moms) = vejl. udsalgspris. Det skal så siges, at der også var varer, hvor vi gangede kostprisen med 5x.

Det ikke var fordi vi manglede ordrer. Vi havde en dag hvor ét enkelt produkt alene lavede 452 ordre - og det var med prisen: (4x kostpris + fragt) x 1,25 (moms).

Du skal også tjene lidt - husk det!

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra Brønshøj
Tilmeldt 19. Dec 16
Indlæg ialt: 154
Fra  Winity Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Annette

Husk, når du drop-shipper på denne måde, så kan det godt være rigtigt dyrt i indkøbspriser, frem for at have varerne på lager, hvilket kan gøre dine priser megt dyre, samt leveringstiden meget lang.

https://www.smartbanker.me/dk/ - Sammenlign lånemuligheder for 50+ lånepartnere på et sted.

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:
Det ikke var fordi vi manglede ordrer. Vi havde en dag hvor ét enkelt produkt alene lavede 452 ordre - og det var med prisen: (4x kostpris + fragt) x 1,25 (moms).

Men med de mængder har i vel haft eget lager og fået nogle gode priser? Det er noget andet hvis man køber en ad gangen engros. Der tror jeg det vil være svært at gange med 4, men det afhænger selvfølgelig af hvad det er.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

PashminaWear:

Kasper:
Det ikke var fordi vi manglede ordrer. Vi havde en dag hvor ét enkelt produkt alene lavede 452 ordre - og det var med prisen: (4x kostpris + fragt) x 1,25 (moms).

Men med de mængder har i vel haft eget lager og fået nogle gode priser? Det er noget andet hvis man køber en ad gangen engros. Der tror jeg det vil være svært at gange med 4, men det afhænger selvfølgelig af hvad det er.

Hej,

Vi har et relativt lille lager. Men vi påpegede bare, at vi havde en leveringstid på 1-2 uger, og det var folk helt okay med. Det gjorde simpelthen, at vi kunne drive en forretning, hvor vi ikke tog særlig stor risiko, men alligevel med temmelig mange ordrer.

Vh. Kasper
SEDIA.DK

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 13
Indlæg ialt: 688
Fra  www.sedia.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi havde*

Tilmeldt 13. Aug 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar 😊

I forhold til prisen på mine varer, så har jeg ikke rigtig fundet nogen steder, hvor det er 'super billigt' endnu.

Men ja, synes da også at jeg gerne vil have en større fortjeneste 😉

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)