Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ét internationalt domæne eller ét for hvert land/sprog?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber tråden er startet i den rette kategori.

Har søgt efter svar på det her i en times tid uden held, sikkert fordi det er så basic/underforstået at ingen skærer det ud i pap:

bør man have ét internationalt (.com) domæne eller ét domæne for hvert land/sprog når man har/planlægger en international webshop? Er det ene bedre end det andet under visse omstændigheder? Eller er sidstnævnte fx aldrig en god idé?

Jeg har ambitioner om at udvide min kommende webshop til at være international på sigt. Så .com virker jo mest praktisk, men det jeg tænker på er om .com har mindre tillid i de nationale befolkninger end deres egne domænenavne. Om fx visse grupper i Danmark foretrækker .dk frem for .com. Dertil kommer at jeg helst ikke vil vælge et internationalt/engelsk navn fordi jeg tror at et navn på folks eget sprog måske vil være mere vedkommende.

Hvad tænker I om det?

Tak for Jeres tid.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Allerførst skal du have ros for at du vælger at internationalisere din shop. Alt for mange har gode shops, men tager ikke konkurrencen op mod udlandet.

Jeg tror, at det er fuldstændigt ligegyldigt hvad endelsen på domænet er. Vigtigst er bare, at sprogene kører flydende på platformen og det kan de fleste programmer klare idag.

Men når du gerne vil have havenyt.dk eller gardennews.co.uk, så gør dog det. Hvis det er det, som du har det bedst med, så skal du vælge det. Det er umuligt at sige hvad 7 mia forbrugere i verden synes bedst om - hverken nu eller om 5 år. Den slags mening skifter jo også hele tiden.

Mvh Flemming

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.

Er der problemer forbundet med at starte med et .dk domæne og så senere skifte til et andet .com domæne? Kan man føre trafikken videre eller starter man forfra hvad det angår?

Tilmeldt 21. Dec 16
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale dig at få det eller de korrekte domæner fra starten
Det vil altid blive dyrere at implementere senere end at gøre det korrekt fra starten

Det mest korrekt/bedste er lande afhængig tld , dog også den dyreste

Her er et link til en rigtig go beskrivelse af fordele og ulemper ved de forskellige muligheder

https://support.google.com/webmasters/answer/182192?hl=en

Fra Middelfart
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Super. Mange tak.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

vil sige www.dinshop.com/da  /de   /no   etc

Tilmeldt 7. Oct 16
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent seo-mæssigt vil jeg anbefale, at du laver en shop til hvert land, fx shop.dk, shop.se osv. Dette skulle give en fordel rent seo-mæssigt i forhold til eksempelvis .com/da.

Men det afhænger naturligvis også af, om du har en side, der skal konkurrere på Google. Hvis ikke vil .com/da osv. nok være at foretrække, da du derved har alt samlet under ét tag. :)

Alarm til hjemmet - Tyverialarm - alarm uden abonnement - videoovervågning - sikring af hjemmet - Alarm.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For nemheds skyld og for ikke at skulle skifte mailadresse osv. ville jeg helt klart bruge '.com', hvis du skal køre over flere lande. Dette dog ikke, hvis du bruger et helt klart nationalt navn. Rødgrødmedfløde.com er ikke helt så sexet. Det skal også siges, at nu kan man få dot-ditten-datten i den helt store stil, så hvis du vil have hele paletten, kan du hurtig købe dig fattig. Har du mulighed for det, vil jeg dog anbefale, at du også køber de nationale domæner, dels for at undgå, at andre gør det, dels for at kunne redirecte til .com. Husk at få mails med, så selvom du bruger '.com', skal mails til tilsvarende, f.eks. '.dk' også komme frem. Skriver du f.eks. til joergen.kirkegaard@staticdata.dk, bliver den videresendt til min egentlige adresse joergen.kirkegaard@staticdata.com. GoodLuck.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)