Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp/Vejledning til opstart af firma m.m.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er ny herinde og håber at i kan hjælpe mig med et par spørgsmål.

jeg søger hjælp til opstart af virksomhed/ type selvskabsform m.m.

jeg er 27 år og er uddannet klejnsmed og har arbejdet 3 år i entreprenørbranchen. startede som maskinfører/rørlægger og til sidst som arbejdende formand. det sidste år har jeg arbejdet som Ventilationsmontør i 2 forskellige firmaer. et der laver boligventilation og et der laver komfortventilation, de sidste 4 år har jeg gået med en drøm om at havde et lille firma med kun mig selv ansat. Har læst og undersøgt en del omkring forskellige selvskabsformer. min første tanke var at lave et firma der hed "Landbrug og smedie" da jeg er uddannet klejnsmed kan jeg svejse og reparere staldinventar og små landbrugsmaskiner. MEN i dagens danmark er der ikke behov for små landsbysmedie, da de fleste landmænd selv kan svejse og reparere og de større maskiner har så meget automatik og mekanik at en uddannelse indenfor det er relevant! og VVS arbejde til en hvis grænse kan jeg godt udfører MEN må ikke da jeg ikke er VVS uddannet og ikke har tid og "råd" til 2år på installatør uddannelsen. så den tænke og drøm er desværre skudt helt ned! Jeg arbejder nu som ventilationsmontør i et mindre firma med 5 ansatte og laver komfortventilation. jeg kunne godt tænke mig at ENTEN fortsætte med at være ansat og havde et lille firma ved siden af der laver boligventilation. Måske et PMV men tror måske jeg vil komme til at tjene Over det tilladte 50.000kr om året hvor imod med et almindeligt enkeltmandsvirksomhed kan jeg tjene over 50.000kr om året men så ville det være dumt at stadig være ansat ved nuværende firma. så skulle jeg leje mig ud evt til ham?

kan i hjælpe med gode råd? alt modtages med kys hånd

D.C Møller

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)