Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af ejerskab til ægtefælle

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står i den situation at det primært er min kone der driver vores aps, som dog er registreret i mit navn. Jeg er lønmodtager et andet sted, 37 timer, hvor der er lidt uroligheder, og for ikke at komme i klemme med a-kassen hvis jeg, mod forventning, bliver arbejdsløs, vil jeg gerne overdrage virksomheden til min kone. Skal jeg have fat i en advokat for det ? Eller kan jeg uden problemer registrere hende som ejer på virk.dk og skrive i ejerbogen at hun nu er ejer og direktør ?

På forhånd tak.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Storm89:
Eller kan jeg uden problemer registrere hende som ejer på virk.dk og skrive i ejerbogen at hun nu er ejer og direktør ?

Så enkelt er det ikke. I forhold til SKAT er der nogle geværgreb som du skal være opmærksom på. Se eksempelvis nedenstående link

https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1946385

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Istedet for at vente på en evt fyreseddel, var det så ikke en ide at tage skeen i den anden hånd og finde et nyt arbejde?

Markedet for jobsøgende har aldrig været bedre og det burde være rimeligt nemt at finde noget nyt, medmindre du er meget gammel eller har meget få kvalifikationer.

Ellers læg nogle flere kræfter i at vækste aps'et, så der er løn til jer begge?

Men at sidde og spekulere i, hvordan man bedst står stillet i forhold til en evt fyreseddel - det er ikke proaktivt. Det er passiv spekulation.

Så ærligt talt - få fingeren ud og gør noget ved situationen i stedet for at lede efter smuthuller i vores allesammens lovgivning. 

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 1. Aug 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.


Hej Flemming.
Tak for dit råd og at være proaktiv. Jeg er meget glad for mit job og ønsker som udgangspunkt ikke at skifte job medmindre det bliver nødvendigt. Som sagt er det mod forventning at jeg skulle blive opsagt, jeg ønsker bare at sikre mine børn og kone bedst muligt. Der er på ingen måde tale om et smuthul, nærmere en fejlvurdering af min egen rolle i virksomheden, da vi i sin tid startede op. Det kan dog få konsekvenser i en hypotetisk situation, og den vil jeg gerne sikre mig imod.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)