Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har modtaget et krav fra en kurator for betaling af bil reparation, men jeg har betalt

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Super Mac Service IVS Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brug for lidt hjælp og vejledning, da jeg er havnet  i en ret så irriterende sag.

Jeg har modtaget et krav fra Kammeradvokaten ifbm et krav på 6.000 kr for reparation af min private bil, som blev repareret i maj måned. Jeg har betalt kontant og aldrig taget mod en faktura fra værkstedet (dumt af mig). Nu er Firmaet (Tårnby Elektro) under konkursbehandling og kurator kan ikke finde min betaling.
De kræver at jeg skal betale 6.000 kr.

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal bevise at jeg har betalt? 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var meget dumt at du ikke fik en kvittering.

Du skal på en eller anden måde forsøge at dokumentere betalingen, enten hvis der var med dig da du hentede bilen så at betaling skete eller hvis du kan få fat i den tidligere ejer og få ham til at give dig en kvittering for beløbets betaling.

Et eller andet skal du finde på for at slippe for en betaling mere, idet kurator vil sætte alt ind på at få penge i kassen.

Mvh Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen:
hvis du kan få fat i den tidligere ejer og få ham til at give dig en kvittering for beløbets betaling.

Undskyld mig, men hvordan dælen skulle det kunne lade sig gøre når firmaet er under konkursbehandling? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper:

Kan det virkelig være rigtigt at jeg skal bevise at jeg har betalt? 

Naturligvis skal du da kunne dokumentere at du har betalt. 

Hvem betaler 6.000 kr. for en reparation uden at få en kvittering? ellers er der jo tale om sort arbejde.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

De 6000kr, hævede du dem i banken dagen før, eller var det nogle penge du havde liggende, som du fx havde fået i gave eller lign. ?

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt kreativ tankegang måske, ...den konkursramte ejer lever vel stadig og har jo også fået pengene, men har "glemt" at bogføre dem !

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Super Mac Service IVS Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

der er ikke tale om sort arbejde, da jeg har fået kopier af fakturaerne tilsendt af kurator. Kan ikke dokumentere at jeg har betalt.

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen, jeg kan gætte mig til at du er inde for den juridiske verden.

Hvis man kan anskueliggøre at man har betalt, fx. ved en bankhævning og at virksomheden ikke har sendt rykkere, kan man så ikke bruge det som bevis, for at have betalt?

Fra København
Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Super Mac Service IVS Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

de blev hævet i banken et par dage før

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
ellers er der jo tale om sort arbejde.

Så nu er kontant betaling = sort arbejde!?

Hvis trådstarter mener at have sit på det rene, så skriver han blot en ærlig indsigelse til kurator, der efterfølgende skal en tur i retten med kravet! Alt efter indbetalt garanti samt forventet dividende vil trådstarter øjensynligt aldrig modtage en stævning! 

Og da kurator er Kammeradvokaten tyder det lidt på, at det er Staten, der har indgivet konkursbehandling (øjensynligt efter en tvangsopløsning) - hvorfor midlerne til at inddrive krav er begrænsede. Så helt ro på. 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)