Jeg har desværre tidligere på året fået en lejer ind i et af mine lejemål som er utilregnelig på nogle punkter herunder huslejeindbetalinger og overholdelse af aftaler. Nu har én anden familie i et andet lejemål i ejendommen klaget over at hun holder hund i lejemålet. Det har jeg været ude at påtale overfor vedkommende, dog uden at måtte komme ind i lejemålet. Forklaringen var at hun havde huset fuld af gæster og at hunden var hendes venindes som var meget på besøg. Nu har den nævnte familie så påtalt at situationen med vedkommende og dennes hund er så chikanerende at de ønsker at flytte hvis ikke der sker noget. Derfor skal jeg have lavet en skriftlig sanktion til hende. Der står i lejekontrakten at hun ikke må holde hund og det har stået klart helt fra start, Jeg har ikke kunne finde nogle templates på en sådan sanktion, så har ikke lige nogen anelse om hvilken tidsfrist hun skal gives og hvor hård sanktionen må være. |
Du skal give lejer en skriftlig advarsel, hvis det ikke allerede er sket jfr. lejelovens Kapitel XII A.
Hvis det fortsætter, kan du anvende lejelovens § 93 G og ophæve lejemålet som misligholdt.
Giv den lejer som klager besked om hvad du foretager dig.
Evt. kan jeg hjælpe dig med at skrive, så der bliver lagt mere vægt på henvendelsen.
Mvh
Jørgen