Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale virksomhedens kontorlokale-leje fra privat konto?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Et lidt atypisk spørgsmål måske:

Sagen er den, at jeg godt kunne tænke mig at leje et kontorlokale fremfor at sidde og arbejde hjemmefra.
Dog har jeg endnu ikke en stabil nok indtjening i selve firmaet der gør, at jeg kan betale denne kontorleje.

Jeg har til gengæld et deltidsarbejde ved siden af min virksomhed med en fin indtægt, hvorfra jeg sagtens vil kunne betale denne kontorleje. Er naturligvis klar over at det bliver inkl. moms hvis det er.

Må man gerne betale kontorlokale-leje til udlejer med penge der overføres fra min private konto - i stedet for at skulle ud i at lægge ud for selskabet, dvs. overføre midler til driften ved en bankoverførsel og på den måde skabe en mellemregning. Altså; Kan man klare kontorlejen for ens virksomhed som privatperson og ligesom holde det adskilt indtil jeg via virksomhedens indtjening kan klare det på den måde? Men er der regler for dette?

Der er tale om et ApS.

Mvh
Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bliver nødt til at køre det over mellemregning hvis du vil have regningen ind i dit ApS (og det skal stå for lejen) Hvis det var et udlæg så kunne du tage det som udlæg kort gæld - men er det noget lidt længere varende, så vil det jo ligne et lån, og I så fald bør du oprette et lille lånebrev og der SKAL lovpligtigt beregnes markedsrente fra selskabet til dig som hovedaktionær (ofte 4-10%) 

I ApS er mellemregningen altid kun fra ejer til selskab og aldrig den anden vej og den ligger under kortfristet gæld for selskabet 

Der er ikke altid moms på erhvervsleje vil jeg tilføje men det har ikke med sagen at gøre, blot fordi du selv nævnte moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 13. Nov 12
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar, John. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)