Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At holde styr på moms/skat (enkeltmandsvirksomhed)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.
Jeg er egentligt bare nysgerrig hvad andre med enkeltmandsvirksomhed gør i forhold til at holde styr på sin skat & moms?

- Jeg er altid bange for at komme til at bruge for mange penge så jeg ikke kan betale min moms/skat.. og hvad nu hvis jeg får en smæk? :)

Heldigvis er det ikke gået galt endnu, men jeg overvejer stadig om der kunne være en eller anden mulighed for at sikre sig at man kan betale hvis uheldet skulle være ude. Tænker umiddelbart en seperat konto eller sådan noget? Hvordan gør i?

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Separat konto giver ikke i sig selv det store hvis ikke du ved hvad der skal stå på den. Det afgørende er at du bruger et regnskabsprogram - så har du hele tiden styr på din moms og dit resultat - og så ved du at momsen + 42% af resultatet (indtil du har over ½ mio i overskud og/eller anden lønindtægt) skal reserveres

Det kan du gøre ved at de står på samme konto - bare du ved at f.eks 15.000 skal stå som minimum eller du kan flytte over på en personlig konto (for ikke at få gebyr) men bogføre over mellemregning - og så retur igen med momsen når den skal betales, men skatten kan blive på den personlige, for den skal du så ikke bogføre i firmaet men bare tage privat

Du kan med fordel overveje min bog Introduktion til REGNSKAB som link - den gennemgår skat og moms i alle fald, og det er nok huk 1 for dig at forstå sammenhængene her

Gem altid til momsen som vil fremgå af dit regnskabsprogram normalt + 42% af dit overskud - Forskudsregistrer løbende dit forventede overskud for året, for så ER skatten betalt løbende og du skal ikke rode med at gemme til den - er det korte svar

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mht. til skatten, kan du vel sætte dit overskud højt på din forskudsregistrering.
Så kommer du godt nok til at betale mere i skat i løbet af året i form af højere b-skatterater, men så undgår du måske helt at skulle betale en restskat ved årsopgørelsen.

Tilmeldt 11. Dec 15
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart blot anbefale at bruge Dinero

Det giver overblik over dit skattepligtige resultat og din moms direkte på dit dashboard. Du kan helt tydeligt se hvor meget betale/have tilbage i moms, samt hvornår grænsen for indberetning for perioden er - Og så kan de jo bare rette dig efter de beløb.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)