hej alle.. står i den situation at jeg som "lønslave" på lidt over 1 år i mit firma har fået tilbuddet omkring at købe mig ind for en hvis sum.. Jeg har super stor interesse for det, dog står jeg som 21 årig og har billån og fælles andel med kæreste. Hvad er mine muligheder, hvordan kan jeg evt. købe mig ind, eller hvad kan jeg gøre i denne situation?? tilbuddet lyder på efterfølgende fordeling på 50/50. Tobias Ø. |
Jeg synes en god arbejdsgiver her stiller en revisor til rådighed en halv time til dig - så du kan få alt belyst først
1 - Værdien af 50/50 - svarer den helt til det så betaler for at nå dertil - ellers får du skat af den besparelse du får, da man jo ikke må lønne med aktier?
2 - Hvordan går det selskab du har fået tilbud om at købe dig ind i. Hvis det har skeletter i skabene eller, dig ubekendte problemer, så er det jo ikke så sjovt at købe sig ind i en båd med hul i
3 - Ejeraftale. Det er dødsygt at eje selskab sammen uden top ejeraftale - hvad hvis den ene vil ud af selskabet - hvad hvis der er uenighed, hvem bestemmer hvad osv
Vil arbejdsgiveren ikke stille det til rådighed - sååå ville jeg trods alt selv sørge for det
vh John Hannover