Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt ejet selskab til eksport?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg står overfor at skulle starte en mindre virksomhed der skal købe produkter i Danmark og sende dem direkte til forbrugere uden for EU (Asien).

Selve afregningen for produkterne sker udelukkende mellem mig og den virksomhed der har faciliteret selve salget til slutbrugeren.

I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvilken type virksomhed jeg skal starte. Skal jeg f.eks. stifte et ApS for at det er muligt at modtage moms retur fra SKAT

Jeg har et arbejde ved siden med lønindkomst der betales topskat af - Er der noget jeg skal være opmærksom på i den forbindelse i forhold til virksomhedsformen?

Håber jeg kam få nogle gode svar herinde.

På forhånd tak.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:27

Jeg vil tro at du godt kunne bruge en enkeltmandsvirksomhed, de kan i hvertfald registreres som importør, så kan de nok også som eksportør.
Ved enkeltmandsvirksomhed, kommer dit overskud til beskatning på din egen selvangivelse. Enten ved brug af Kapitalafkastordningen, Virksomhedsskatteordningen eller normal personbeskatning.
Moms retur kan du også få i både Enkeltmandsvirksomhed og selskaber (ivs, aps og a/s)

Anvender du virksomhedsskatteordningen, så har man mulighed for, at henlægge evt. overskud således det ikke bliver beskattet i året.
I selskabet kan du kun få penge ud ved løn eller udbytte (i ivs kan der ikke tages udbytte før 50.000 grænse er nået)
Tager du derfor ikke løn, skal der derfor ikke beskattes yderligere i topskat.

Er leverandøren i Danmark ligeglad med hvilken form du har?
IVS er måske ikke så velanset, som ApS.

Håber at det giver mening. :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:51

Hvis du køber uden for Danmark og sender direkte til uden for Danmark skal du hverken import eller eksport registreres - det skal du kun hvis kunder skal kunne sende returvarer direkte retur til dig i stedet for til uden for EU

Det er besværligt det du vil, da modtager jo skal have en helt konkret pris at fortolde efter og modtager står for told og evt moms ved modtagelsen = kender ikke prisen http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

Du modtager ikke som sådan moms retur fra skat ved transaktionen - men til uden for EU angiver du moms i rubrik C - Der er ikke penge inden over

Hvis du betaler topskat så bør du nok i personlig virksomhed bruge VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html men det betyder jo bare, at du sparer et overskud op til topskat senere hen, hvis du bliver ved med at have topskat - så du kan jo også overveje at lade overskud gå i livrente og ratepension

Du bør stifte ApS hvis der er en personlig risiko af betydning i projektet - det er skattemæssigt meget lig VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Gå til en god revisor og få en god rådgivning konkret - det er klart pengene værd i din situation 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 17
Skrevet kl. 14:22

Hej Fredrik,

Tak for svar, tror du har ret i at enkeltmandsvirksomhed nok er det rette valg.

Tilmeldt 2. Aug 17
Skrevet kl. 14:25

Hej John,

Tak for svar.

Jeg indkøber produktet i Danmark og sælger det uden for EU - Derfor går jeg ud fra at jeg får momsen retur?

I den forbindelse skal opgive til SKAT ved og hvor meget (værdi) jeg sender ud af landet for at jeg kan få den korrekte moms retur?

SKal jeg betale noget fortoldning for at sende varen ud af landet?

Der er ikke nogen betydelig risiko forbundet ved det, så jeg tænker at selskabsformen sagtens kan fungerer som enkeltmandsvirksomhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46630
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23

Begynder33:

Hej John,

Tak for svar.

Jeg indkøber produktet i Danmark og sælger det uden for EU - Derfor går jeg ud fra at jeg får momsen retur?

I den forbindelse skal opgive til SKAT ved og hvor meget (værdi) jeg sender ud af landet for at jeg kan få den korrekte moms retur?

SKal jeg betale noget fortoldning for at sende varen ud af landet?

Der er ikke nogen betydelig risiko forbundet ved det, så jeg tænker at selskabsformen sagtens kan fungerer som enkeltmandsvirksomhed.

ja købsmomsen fra Danmark får du retur når du angiver moms. Salget til uden for EU angives også som samlet salg i rubrik C 

Din moms retur har ikke som sådan noget med det du sender ud af landet at gøre, det er simpelthen købsmoms du får retur og du har ikke nogen moms på ved salg ud af DK

Nej du skal ikke fortolde ud af landet men være eksportregistreret og ved værdier over 7500 ( i hovedet) udfylde ekstra papirer

Er der ikke risiko af betydning så kan det sagtens lille personlig virksomhed som er billigere i drift end selskab og med visse skattefordele (ex direkte fradrag i personlig indkomst ved underskud) og ikke offentligt regnskab. Det forudsætter bare der ikke er risiko af betydning

Læs evt letlæst ebog eller paperback om personlig virksomhed som linket inden du går igang så du får ting korrekt

god vind med det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)