Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsleasing af bil - kreditvurdering?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer at skifte min privatleasede bil ud med en erhvervsleaset bil, som så skal være på papegøjeplader - kort og godt, fordi min private bil er blevet for lille. Når en bil så skal leaset som erhverv og derigennem via ens virksomhed (i dette tilfælde, en enkeltmandsvirksomhed), hvordan foregår kreditvurderingen så? Ses der på omsætningen, udgifterne, regnskabet for foregående år generelt, eller hvordan og hvorledes foregår sådan en kreditvurdering? Når det er en enkeltmandsvirksomhed, så ses der måske også på privatøkonomien?

Det er ikke fordi der er en dårlig økonomi i virksomheden, eller at der er rod i den rent privat, men har svært ved at gennemskue hvordan sådan en kreditvurdering reelt strikkes sammen? Kunne selvfølgelig bare spørge bilforhandleren, men de har lukket nu hvor jeg kom på disse tanker, og så håber jeg at der sidder nogle derude, som måske kender til problemstillingen :-)

Min privatleasede bil er leaset gennem samme selskab, som den erhvervsleasede vil blive, så er egentlig i deres system og står ikke som dårlig betaler.

Håber der sidder nogle, som kan fortælle mig lidt om ovenstående.

God aften til jer andre iværksættere

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)