Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandøren vil tvinge mig til ekstraudgift

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jul 07
Indlæg ialt: 33
Fra  D.S.Retail Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige taget et kursus indenfor skønhedsbrancen. Men for at købe deres b2b professionelle produkter, skal man min. købe deres startpakke. Det har jeg gjort der hvor jeg har taget kursuset igennem. Nu er jeg dog startet selvstændig, og vil købe produkter direkte hos dem. Men de siger nu at jeg skal købe en startpakke, som så er tilknyttet direkte til mit cvr. Men problemet er at den er ret dyr, og jeg har ikke brug for de produkter da jeg har dem. Men mit spørgsmål går på om det overhovedet er tilladt at tvinge mig til at købe endnu en startpakke.? Jeg ved de er hurtige til at udelade folk der siger dem imod, men jeg vil bare gerne vide det rent juridiske i det? Og jeg har naturligvis sagt til dem jeg har en startpakke i forvejen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogen lov der siger at Firma X SKAL sælge til hvem som helst, så det er helt op til firmaet / din leverandør om de vil sælge til dig eller ej. Ligeledes er det jo helt op til firmaet at sætte vilkårene. Så at de forlanger at du skal købe Y for at få Z det er jo deres beslutning. Så kan du enten sige "ja" eller finde en anden leverandør / samarbejdspartner

Mvh

Morten

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinomik:

Jeg har lige taget et kursus indenfor skønhedsbrancen. Men for at købe deres b2b professionelle produkter, skal man min. købe deres startpakke. Det har jeg gjort der hvor jeg har taget kursuset igennem. Nu er jeg dog startet selvstændig, og vil købe produkter direkte hos dem. Men de siger nu at jeg skal købe en startpakke, som så er tilknyttet direkte til mit cvr. Men problemet er at den er ret dyr, og jeg har ikke brug for de produkter da jeg har dem. Men mit spørgsmål går på om det overhovedet er tilladt at tvinge mig til at købe endnu en startpakke.? Jeg ved de er hurtige til at udelade folk der siger dem imod, men jeg vil bare gerne vide det rent juridiske i det? Og jeg har naturligvis sagt til dem jeg har en startpakke i forvejen.

Det kan jeg ikke se noget forkert i, deres forretning. Det lyder  ikke til at det firma også er dem du har taget kurset hos og købt startpakken igennem , altså der hvor du har taget kuset ikke har noget med det andet firmat at gøre ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)