Det er altid en fordel med en blandet linkprofil, og NO-follow er en del af helheden. YouTube er jo også en del af Google, så det er helt sikkert en god idé at lave et link. Men du får ikke en højere score i de forskellige værktøjer som f.eks Ahrefs.
Det er bestemt en fordel. Det giver en varieret linkprofil, også er det også en god måde at trække trafik fra dine Youtube videoer over til din hjemmeside.
Jeg hjælper virksomheder med at sælge mere ved at arbejde med online markedsføring. Se mere på https://asento.dk/
Som Dennis skriver, så er det også trafikken du skal tage med som et plus her.
For det første kommer videoen til at ranke på søgeordet (i Google) hvis du får det sat korrekt op og samtidigt vil folk også finde dig ved YT søgninger og klikke sig videre på linket = traffik.
Og hvis de allerede har set lidt fra dig på YT er der stor sandsynlighed for, at de bliver længere tid på din hjemmeside, da du allerede har vækket deres interesse. Den længere besøgstid er også godt for SEO. :)
Man skal altid udnytte de muligheder man har, også selvom YouTube er et nofollow link.
Hvis du kan finde ud af at lave quality content på youtube, kan det skaffe en god trafik, plus du kan ranke i video søgninger på både google og youtube.
Det er altd en fod idé at bruge youtube, videomarketing blive kun større, og YouTube er den anden største søgemaskine der findes, så det er et godt emne du tager op :)
I mit tidligere arbejde sad jeg og administrerede en YouTube-kanal, før jeg blev helt skarp på det, tog jeg et kort kursus på Lynda (mener at det tog 3 timer om video-SEO på YouTube) Lynda er gratis de første 2 uger, så bare du husker at afmelde dig igen, så er du homesafe : )