Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping regler omkring import.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra køge
Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino

jeg står og skal til at dropshippe nogle produkter.

mit spørgsmål lyder på-

skal jeg have en import tilladelse for at dropshippe? jeg ser jo egentlig aldrig selv produktet da jeg dropshipper og det er jo ikke mig der importere/eksporte produktet, det gør firmaet jeg dropshipper fra, men er det stadig mig der skal have en import tilladelse eller er det firmaet jeg dropshipper fra?

jeg er lidt i tvivl om dette og jeg vil nødig havne med en kæmpe bøde hvis det kan undgås.

håber i kan hjælpe :)!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varen aldrig kommer forbi dig skal du ikke have import og eksport - men du har jo en lang række vanskeligheder - da blogshipping er hundebesværligt hvis det er fra uden for EU uanset hvad
Fra dette længere blog indlæg om blogshipping https://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html  læs hele indlægget men her kort uddrag:

  • Risiko for kopivarer - med evt bod eller retur i told + sager fra original mærkerne
  • Varer som en amerikansk kunde anklager dig for at have skadet deres øjne, hud mm - store erstatningskrav klar risiko
  • At dine kunder i USA ikke kender prisen når de køber fra dig, da der jo løber importudgifter - evt fragt og i alle fald, told og gebyr
  • De helt samme varer kan amerikanske kunder købe fra amerikanske selskaber uden at skulle rode med selv at fortolde osv.
  • Dokumentation af vareværdi når USA kunden skal fortolde - med en værdi som du betaler Kina og en anden værdi som kunden betaler dig.
  • Varer der forsvinder under transport
  • At der er 100.000 + webshops med firma i USA - amerikanske banker - betalingsløsninger amerikansk adresse som har samme vare som dig i kæmpeantal og derfor er du helt ukonkurrencedygtig mod dem
  • Din USA kunder skal returnere varer de ikke er tilfredse med - til dig eller Kina?
  • Og varer med fejl under garanti - skal retur til? (hvis dig så skal du importregistres)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)