Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Restaurantbesøg - er det ok?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par af mine venner har hjulpet mig med forskellige ting i forbindelse med opstart, drift og udvikling af min virksomhed

Må jeg give dem en middag på en restaurant, som tak for hjælpen, eller er det et no go fra Skattefars side? Må deres kærester også deltage?

Håber i kan hjælpe mig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke lønne med restaurant er det klare svar hvis du vil følge loven og ikke have risiko ved kontrol. Om du lønner med kroner, halve grise eller middage til dem og kærester er samme sag og skal indberettes med værdien som løn i så fald.

HVÌS du tog dem som forretningsforbindelser (hvad de ikke er her - det er erstatning for løn) så ville fradraget være kvart moms og kvart fradrag for resten som al anden bespisning ude af forretningforbindelser

Det er ikke værd at tage risiko for det - så grav muldvarpen frem og giv dine venner og kærester mad på egen regning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må altid give dine venner en dejlig middag :o)!

Men det nu nok vil vide er, om du kan få noget skattemæssigt eller momsfradrag for det. Det vil jeg ikke tro, da det kan sidestilles som almindelig økonomisk honorering for det arbejde de har udført.

Tilmeldt 19. Jan 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige, at Skat ikke noget et problem med venner/bekendte, som har hjulpet virksomheden, bliver honoreret med en middag?

Det er ikke vigtigt for mig om jeg får noget ud af det iht. momsfradrag, skat etc.

Håber du kan uddybe dit svar :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke tager det ind i dit regnskab, så har skat intet mod du inviterer dine venner og deres kærester på en god middag

Det er kun, som jeg skrev sådan, at skat har noget mod det hvis du tager det ind i dit regnskab. Løn - og alt der erstatter løn  halve grise - gavekort - middag - rejse skal opgives til skat med værdien af det på modtager

Man må ikke bruge skat til at betale lønerstatning til nogen uden indberetning

Skat godkender repræsentation = forretningsforbindelser, og det kan du jo beskrive dem som - Risiko ved at blive fanget er ikke stor, men vil du køre stramt korrekt - er det galt at invitere hjæpervenner og deres kærester i byen med fradrag - ganske som det er det med alle dine andre venner

Tager du det som repræsentation kan du trække kvart moms og det kvarte af selve regningen fra. Lad os sige det er 1000 kr - og du kan så trække 250 kr fra - som giver dig skatte besparelse på ca 100 kr

Det er derfor jeg mener det erlettere at bare betale det af egen lomme - end at spare 100 kr og MÅSKE være på kant med skat + skulle ligge og lave skatteregulering når du skal lave regnskab - tage de 75% af udgiften ind igen? 

Inviterer jeg en ven - eller sågar en forretningsforbindelse på en øl så gider jeg heller ikke tage det ind helt ærligt - jeg hiver muldvarpen frem med spareskillingerne :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 17
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler ikke om besparelsen ved at det indgår i regnskabet. Det var jeg godt klar over at der stort set ikke kunne svare sig :)

Mit spørgsmål handler nærmere om hvorvidt Skat kan "brokke" sig over at mit firma har betalt for middagen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeppekornum:

Det handler ikke om besparelsen ved at det indgår i regnskabet. Det var jeg godt klar over at der stort set ikke kunne svare sig :)

Mit spørgsmål handler nærmere om hvorvidt Skat kan "brokke" sig over at mit firma har betalt for middagen.

Nu må du bestemme dig. Hvis det ikke indgår i regnskabet - så er det jo ikke dit firma der har betalt for middagen vel?

ENTEN snyder du lidt og kalder det repræsentation med kvart moms og kvart fradrag - og sparer ca 100 kr per 1000 og roder med skatteregulering når året er omme - eller du betaler det selv og så er det jo IKKE dit firma der lønner venners arbejde med middag til dem og kæresterne

enten eller  - Hvis ikke det er for fradrag - så har det heller intet med dit firma at gøre og skat blander sig nok ikke i hvad du byder dine venner og deres kærester på privat

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)